Nováček

  • Machinefeera
    Zdravím

    Je to už doba co jsem tady naposledy byl. Nějakou dobu po tom co jsem vybíral coupe jsem dal dohromady víc peněz a tak jsem se díval po AR 159 (Benzín samozřejmě). Bohužel je skoro nemožné ji u nás za rozumnou cenu a hlavně v dobrém stavu sehnat tak jsem nakonec skončil u Ford Mondeo 2.0. Proč jsem vybral mondeo ? Oproti AR 159 má víceméně jenom slabší design (Z pro mě dostupných aut je AR159 to nejdokonalejší a nejkrásnější auto které existuje). Nicméně mondeo které jsem našel vypadá taky hodně hezky a hlavně je v super stavu. Proto jsem taky dlouho u nákupu neváhal. Až budu doma tak vám sem hodím nějaké fotky.
  • Aljaška
    tak jak to dopadlo? máš coupé? :-)
  • Scoupe
    ahoj, napis mi na mail vedel bych o 20VT po velkem servisu, nove brzdy, delanej motor, rozvody, vodni pumpa, go hlavy, ramena cepy a jjine..
  • Machinefeera
    Mno, takže bych měl k dispozici 70 000, nevšiml si někdo nějakých pěkných coupe v téhle ceně ? Nejradši bych chtěl 20VT.

    Takže bych si rád udělal takový seznam na co si dát pořádně pozor při koupi abych se vyhnul nějakým skrytým vadám.
  • Invi
    My vám ještě ukážeme :-P
  • Brano20VT
    http://auto.bazos.cz/inzerat/24021285/Fiat-Coupe-2 0VT-162kW-Limited-Edicion.php
  • amadeus69
    Přesto všechno jede 20VT o dost líp jak 16VT a zvuk je prostě úplně jinde :)
  • Invi
    16VT jsi vyzkoušel tak na 50%, protože Adys má špatný pierburg. Hned co jsi odjel jsem mu tam našrouboval svůj MBC a to byl teprve hukot, škoda že jsi neviděl ;-)
  • Alex
    6 rychlosti maji limitky a pluska :)).
  • Machinefeera
    Tak řekl bych že už je rozhodnuto, po tom co jsem si zkusil 16VT už bych asi nechtěl 1.8, pořád bych věděl že jsem mohl mít něco víc.

    Takže se musím dívat po zachovalém 20VT, jedna věc mě ale zajimá, všechny 20VT mají 6 rychlostí nebo jenom 20VT+ ?
  • Machinefeera
    Ono vypadá fakt hezky ale asi bych se chtěl zbavit těch nálepek, pokud možno bez poškození laku ale to už trochu předbíhám.
    Napsal jsem a uvidíme jak dopadnu.
  • Ultima
    Taky zalezi od koho repas je otec na alfe mel repas turbo ostrava (Polsko) sracka rok ja to mel take rok ahoj potom jsem nasel kontakt od toho repas pak drzel povidal mi ze nekdo tam dava streva na jinej typ auta vznikaji tam jine tlaky jedes kopec pridas nasaje to vetsi prinos vzduchu do turba a hridel je venku tim jsem chtel ric zkusenost a to jsem pred dojezdem chladil turbo a za studena slusna jizda az od ohrati s turbem mam zkusenost v tomto smeru dobry repas sehnat neni sranda proto jsem upozornil
  • amadeus69
    Machinefeera: to žluté 20VT co jsi dával je místního člena ivos20VT to auto znám moc dobře, před týdnem jsem ho řídil a jede kurva dobře :) a turbo je tam nové :)
  • Abyss
    to je velmi tazke povedat kolko ti vydrzi turbo. Moze ti odist po 90tisc. km ked na tom jazdis jak k.... alebo ti moze vydrzat aj 200tisc. km. Ked sa ktomu chovas ako clovek. Ale podla toho co sledujem na forach alebo recenziach tak intervali vymeny alebo repasu su niekde medzi 140tisc. - 160tisc km. To je asi taky priemer.
  • Ultima
    Jestli turbo je repas tet zalezi od koho tak nato bacha ja u alfiny menil kazdej rok turbo ale to jsem s ni jezdil kazdy den
  • sebo 1.8 16V
    Celkom pekná 20VT a to tu farbu nemusím :). Rozvody doporučujú po 70 000 km fiat tuším po 100 000 . To turbo si zisti aké tam dával či získal jazdený alebo repase kus tak je to asi len posunutie problému do budúcnosti . Asi na všetko čo tam ma asi robene ma asi aj doklady .
    Vyzerá slušne asi ho niekto poznať bude
  • Machinefeera
    Tak třeba něco jako http://auto.bazos.cz/inzerat/23798380/Fiat-Coupe-2 0-20V-Turbo.php by nemuselo být špatné si prohlédnout blíž, to je někdo z klubu ? Je to 1998, turbo nové před 10k km, rozvody taky před 25k km. Tak mě napadá jak dlouho průměrně turbo/rozvody vydrží ? Super by bylo kdyby někdo ve slezsku měl zkušenosti se servisem, opravami atp. FC, pokud by se tady někdo takový našel tak bych už asi neváhal a hledal bych jenom 20 VT protože bude chvilku trvat než se naučím sám si opravovat většinu poruch.
  • sebo 1.8 16V
    No tak povedzte aj druhu stranu 20VT :) Nielen keď to ide:) . "orig turbo , rozvody motor ven , a malo ludi je schopných 5hrnek správne nastaviť" ANO 20VT je lacne ale treba byt mechanik alebo mat známeho "fiatáka alebo alfistu"
    1.8 sa dá povedať Standard auto .Ja som presne kvôli tomuto nešiel do 20VT "behám po normálnych servisoch co si neurobím sam !
  • Kuba
    Chlapy chci se zeptat aa coupe nejaky ventil na turbu v serii jelikoz my to same kdyz preradim dela coupe co na tom videu takovy zvuk a mam 16vt a nevim jestli to tak ma byt jestli tam neco v serii nema a vypousti nekde vzduch nebo co to dela diky
  • Rascal1.816V
    Machinefeera: 4 roky jsem vlastnil 1.8. Super auto, jezdilo se mi sni perfektne. Na kazdodenni jezdeni bez problemu(zimu travilo v garazi) pak jsem zatouzil jako vetsina po necem silnejsim, 16vt me nezaujalo tak jsem nakonec koupil 20vt. Doporucuji koupit auto od nekoho z clubu jelikoz pokud koupis neco neznameno, tak pocitej stim ze te to vyjde na docela dost penez..... Kup nejlepe po rozvodech a s vymenenym turbem usetris si moooc penez(vic nez ma to auto dneska hodnotu). Za sebe bych rekl ze si neumim predstavit ze bych lital kazdej den s 20vt. sice nekourim a nepiju, ale ten benzin kurva stoji.... Vyndavam ho jen na vejlety ikdyz je to stara plecka za 50 litru ale umi udelat radost a povodit hodne drahy kary. Takze podle me 1.8 na klid a kazdodenni jezdeni a 20vt pro zabavu + druhy auto na kazdodenni jezdeni.
  • Abyss
    1.8sma zacina byt moj problem. S 20VT sa to neda porovnavat ten tah je uplne o inom a brzdenie je tiez kapitola sama o sebe. Sedel som v tom a viem ocom hovorim. Z 1.8 vytrieskas viac ako je pisane na papieri. Ale riskujes spalenie cievky na co su 1.8 dost haklive. Zvazujem uz pomaly asi aj ja predaj mojho coupe a chcem ist do 20VT. No ak by som ho mal predat nejakemu chujovi co ho roztreli o prvy strom tak to ho radsej necham zhnit. Ak predat tak jedine do dobrych ruk kto si vie vazit taketo vynimocne auta. Ale tu v SR najst 20VT v perfektnom stave je tvrdy oriesok. Tie auta sa u Vas predavaju za par drobnych. Verim ze nieco slusne zohnas:)
  • sebo 1.8 16V
    No hej video je pekne ale tam tu spotrebu 11l zďaleka nemal:)
    na 1,8 keď jazdíš normálne tak priemer 8l keď blbneš z plynom aj 12L :)
    Ostatne spotreby nech ti uvedú ostatný co majú iné obsahy .
    Ak vyberieš 20VT pozor na stav turba
  • Machinefeera
    Jo, mě se 2.0 20VT líbí společně s 1.8 nejvíc právě proto že jsou to nejmladší modely, nechci se ale koupit 1.8 a pak za rok začít přemýšlet o něčem silnějším. Pokud se dá průměrně jezdit s 2.0 20 za těch 11L tak to je v celku přijatelné na to kolik muziky (doufám) dostanu. Popravdě ještě jsem ani v Coupe nikdy neseděl a nejel takže jsem na to hodně zvědavý, párkrát jsem ho viděl ve městě ale to byly kousky které už dlouho jezdit nebudou, mladí borci kteří vypadájí že to mají jenom na machrování a lijou tam jenom benzín.

    Každopádně se mi hrozně líbí třeba zrovna zvuk tohohle FC

    těžko říct co všechno za úpravy tam je ale myslím že někde psal že je to víceméně bez úprav jenom turbo Garret, teď netuším jaké.
  • Adys
    Machinefeera: Zatím jsme 4... Missicka, Invi, Von Raven, a já. Uvidíme, třeba se ještě někdo přidá :)
  • Abyss
    takze zistujes aj to ze chces vyhradne 20VT ze? :DD
  • Machinefeera
    No jak říkám, vím co si můžu dovolit a nejsem blázen abych hned s novým autem zbytečně riskoval, na to se mám moc rád.

    Tak nějak začínám zjišťovat že 2.0 20VT je celkem problém sehnat a je jich hrozně málo, alespoň těch které se mi zamlouvají.
  • Abyss
    ako stym plne suhlasim ze coupe ma lahky zadok. No chcem vediet ci to ma nejaky velky vplyv na zakruty ak mam plnu nardrz. Co vacsinou mam. I ked som zbytocne tazky. Bolo vela takych "soferov" co si mysleli ze to zvladnu a uz su bud pod kvietkami alebo bez coupe... Tak na toto bacha
  • Setisko
    Abyss: Nechci ti kecat, četl jsem to zde na fóru, někdo dokonce udělal i nějaký graf (z testu) či co. Já to beru spíš jenom jako číslo, pod kterým si můžeš zhruba něco představit, ale suma sumárum si řekneš, že to má "lehkou prdel", což je si myslím pravda.
  • Abyss
    setisko: 35% vahy. ale to sa berie s prazdnou nadrzou alebo plnou? Predsa len 60kg niecomu pomoze. Ale zazrak neurobi.
  • Setisko
    Coupé je motorově parádní auto, pokud nejsi závodník a nebudeš jezdit kilem do zatáček (obrazně řečeno), pak sis vybral správně. Coupéčko totiž samo o sobě má cca 35% váhy na zadku, tzn. hodně lehký zadek - sám to vím, díky řidiči jedoucím do zatáčky po prostředku a mé reakci dát se víc ke krajnici, mi tak ustřelila "prdel", že jsem letěl do škarpy, z té na pole a jednou přes střechu (řidič mimochodem ujel). Měl jsem 1.8 16V, prožitek z jízdy tam je, ale určitě bys zkusil a vymazlil nějaký z turbo motorů. Určitě bych nešel do "neudržovaného" 2.0 16VT, přece jenom, ty motory jsou staré a pokud o ně nebylo pečováno, tak sám nebudeš vědět, co máš čekat. Mně nejvíc láká 2.0 20VT, pokud by to bylo LE (limited edition), tím lépe a tobě doporučuji za sebe to samé. :) Pro inspiraci, co kupé dokáže, přidávám fotku po zmiňovaném karambolu (již tu jednou byla).
  • Machinefeera
    Fajn, takže v sobotu se s kamarádem přijedem podívat, kolik lidí tam tak bude ?
  • Machinefeera
    Ono já se nebojím do auta dát peníze, jen chci vybrat takový kousek abych třeba nemusel měsíc po koupi měnit turbo nebo něco jiného za nemalé peníze.

    Přesně to od auta chci, neplánuju to ždímat pokaždé co pojedu na plný plyn, chci prostě jenom mít jistotu že až před sebou budu mít krásnou rovnou cestu tak budu mít radost ze zrychlení které coupe má...nehledě na to že zvuk turba je asi nejkrásnější zvuk na světě...
  • mrkinHGT
    Taky Tě zdravím a přejí šťastný nákup slušného coupé.
    Je to jak hledání jehly v kupce sena.
    Já jsem před rokem zakoupil 20VT+ za slušných 60tis Kč, nicméně ani jsem nemrkl a byl jsem tam za dalších 20kolíků. Takže tak. :) Ale je to zábava a adrenalin.
  • Adys
    Machinefeera: Sraz je v sobotu 4.5 odpoledne, kolem 2-4 hodiny v Kopřivnici za Tatrou, jak je vjezd do Tatry ze zadu tak nepojedeš přímo ke vjezdu, ale dáš se směrem doprava po té cestě a po levé straně je takové větší parkoviště, tak tam. Tady přesně: https://maps.google.cz/maps?q=Kop%C5%99ivnice+Tatra&hl=cs&ie=UTF8&ll=49.604008,18.157343&spn=0.002103,0.003449&sll=49.860283,18.002759&sspn=1.07118,1.766052&t=h&brcurrent=5,0,0&hq=Tatra&hnear=Kop%C5%99ivnice&fll=49.604046,18.157686&fspn=0.002103,0.003449&z=18
  • Morris_3nec
    Ahoj Radku,
    co se týče omtorizací myslím že Abyss to shrnul naprosto přesně a nevím co víc k tomu dodat. Jestli si z Ostravy klidně se může někde sejít a svezu tě aspon v 16vt aby si měl přehled jak to zhruba jede a co od toho očekávat
  • amadeus69
    Šel bych jedině do 20VT je to úplně o nečem jiném než všechny ostatní motorizace a ten výkon a zvuk je prostě návykový. Časem bys po něm stejně zatoužil. Teď se tu prodávají tuším dvě nebo tři od místních členů:

    http://auto.bazos.cz/inzerat/23798380/Fiat-Coupe-2 0-20V-Turbo.php
    http://auto.bazos.cz/inzerat/23650166/Fiat-Coupe-2 0VT.php
    a tady jestli je to ještě aktuální:
    http://www.fiatcoupe.cz/forum/bazar/10620-p-20vt/
  • Machinefeera
    To je inzerát někoho z klubu ? Myslím ten co poslal Invi?

    Zajimalo by mě jak Adys psal že o víkendu je v plánu nějaký sraz, určitě bych se rád přijel podívat, pokud se tam objeví i Missicka se svým Coupé tak by to bylo super.

    Kde ten sraz bude, kdy, od kolika hodin ?
  • Invi
    http://auto.bazos.sk/inzerat/25076872/Predam-FIAT- Coupe-20-20V.php
  • sebo 1.8 16V
    Ta 1,8 je pekná ale ten nápis km na motore je otázny či v tom stave boli menené rozvody ak áno tak výmena čo najskorej + asi variátor .
    Ale je to hádam najmladšie FC :)
  • Adys
    Taky tě vítám na klubu, snad vybereš správně... :) Missicka má opravdu coupe ve velice solidním stavu, dovolím si i říct, že je jedno z nejudržovanějších 16VT tady v ČR... Měl jsem tu čest sní a s jejím coupasem navštívit Třebíč :) Krásné svezení... Coupe má zdravý motor od poslechu. Je to taková její šperkovnice. S druhým coupasem zkušenosti nemám. Jinak z OVY a okolí je nás tady celkem dost, třeba
    Missicka - Rožnov P.R.
    Invi - Frýdek-Místek
    Von Raven - Ostrava
    Turok - Karviná
    Phoboss - taktéž Karviná
    Morris 3_nec - Ostrava
    A já - Veřovice (kousek od Kopřivnice, kde se pořádají srazy) Tak klidně někdy dojeť, teď v sobotu bude sraz a měla by přijet i Missicka co to coupe prodává... takže můžeš omrknout. :)
  • Abyss
    Vitam ta medzi nami:) Co k coupe dodat. Ked si to kupis tak urcite splyvat nebudes medzi tymi vsetkymi krabicami co jazdia po cestach. To auto predbehlo dobu dizajnu o 30rokov nech si hovori kto chce co chce. Superb s coupe nemozes vobec porovnavat. Ani vykonovo ani co sa tyka jazdnych vlastnosti. Coupe sa chova na ceste uplne inac ako ostatne auta. To auto musis proste spoznat a za 2 tyzdne to urcite nebude. Pri verzii bez turba je treba vediet ako vyuzit co najlepsie vykon motora. Kedy podradit a co si stym mozes dovolit. Verzie s turbom su o niecom inom. Hlavne 20VT. Tam ked das dlazku tak to ide ide a ide! Zalezi co chces ci sa vozit castejsie alebo to mat ako vikendovku a raz zacas to natriet nejakemu smejdovy na tatkovom BMW. Mna osobne najmenej oslovila verzia 2.0 16V bez turba. Tu by som ani neriesil. 2.0 16VT zohnat v perfektnom stave takmer nerealne si myslim. 1.8 16V idealna volba na castejsie vozenie no raketu necakaj. Ja mam 1.8smu ako vikendovku a jazdim na nej za 12 litrov a uzijem si snou kopec zabavy no jej vykon mi uz nestaci:(. Este by som bral 2.0 20V bez turba tu silnejsiu verziu 113KW. Podla mna to musi ist pekne ale nesedel som v tom takze neviem. Ale vraj je najspohahlivejsia zo vsetkych motorizacii. Ak chces raketu tak 20VT. tam niet co riesit. Ale najvacia nevyhoda turboverzii je vlastne ich najvacsia vyhoda. A tou je samotne turbo. Ked ti odide tak setri. Dolezite tam je ako sa chovat pri turbomotore. Len kkt tomu dava hned plny kotol. Si myslim ze ty ten pripad nebudes ked pises o sebe ze jazdis decentne. Spotrebu si tiez uzijes. Ale taka audi TT nebude pre teba superom. Tie auta (vsetky motorizacie) chcu hlavne dobru udrzbu, kvalitny olej.PRi kupe turba pozerat ako startuje za studena ci to nedymi. A daj si to urcite na zdvihak a pozri napravy a celkovy stav podvozku. Potom hned vyvratis pripadne majitelove fakty ze to nebolo v zime jazdene. A nepozeraj na to ze niekto ti povie ze fiat je srot a hlavne toto ferrari pre chudobnych. Milion ludi na to picuje a ani jeden z nich v tom nesedel a vobec to ani nevlastnil a ak ano tak si kupil vychosnovanu haraburdu za 800eur a potom sa mu to rozpadlo. Tak sa ani nedivim takym reciam. V CR mas vacsi vyber ako v SR. si myslim ze to coupe od Missicky je fajn a bolo o neho starane. Ale takych ponuk tu bolo ze je to TOP a nakoniec... Tymto ju nechcem urazit len pisem ako to aj tu na fore chodi. Moj uhol pohladu na FC som napisal. TAk snad vyberies to spravne:)
  • Machinefeera
    Zdravím všechny členy klubu a majitele FC.

    Už je to nějaká doba co jsem se tady na foru zaregistroval, původně jsem byl pevně rozhodnutý že chci mít své vlastní Coupe, tak nějak jsem se od něj dostal pryč a po delší době jsem opět přemýšlel co od svého auta vlastně chci.

    Vyjímečnost, Spolehlivost, Sportovní svezení, auto si chci kupovat kvůli zážitku z jízdy a ne pro to abych ušetřil na pojistce nebo benzínu.

    Jednoznačně odmítám auta typu Škoda Fabia, né že by to bylo špatné auto, prostě nechci splynout s davem a chci si koupit auto ze kterého budu mít radost a budu si vychutnávat jízdu s ním, nechci se jenom přemístit z bodu A do bodu B, chci si cestu maximálně užít.

    Proto Fiat Coupe.

    Je opravdu mnoho lidí kteří odrazujou od koupě Fiatu jako takového, stejně tak mnoho lidí na různých webech kritizuje mladé řidiče kteří si jako první auto koupí něco ve stylu FC (nezkušený řidič, silné auto..), v tomto Vás rovnou ušetřím trápení, první dva roky co jsem měl ŘP jsem jezdil s vozidlem rodičů (Škoda Superb 2.5 TDi 160kw) a troufám si říct že jezdím zodpovědně, jde jen o to získat si určitý respekt vůči autům a víceméně všemu...

    Mám zároveň několik dotazů ohledně samotného FC.
    Která z motorizací má nejsnáze dostupné náhradní díly (resp. jsou si podobné)?
    Spíš jsem se díval po verzi bez turba, je to správná volba ?
    Rád bych si "převzal" coupé od někoho z clubu, přecejen bude v lepším stavu než bazarované, jsou teď nějaké pěkné nabídky?
    Asi nejpodstatnější položkou je kupní cena, chtěl bych se vejít někde kolem 50-60k, je možné sehnat za tuhle cenu coupé které nebude potřebovat nějaké velké opravy?
    Samozřejmě by dostalo veškerý servis, jelikož nemám žádné výdaje tak nemám problém investovat do auta.

    Tady jsou inzeráty které se mi zamlouvají.
    http://fiatcoupe.cz/forum/bazar/10629-prodej-fc-2- 0-16vt/
    http://www.sportovnivozy.cz/30109-fiat-coupe-pinin farina

    Taky by mě zajimalo jestli je někdo v okolí Ostravy atp. kdo už je zkušenější majitel Coupe, resp. se nebojí nějakých servisních úkonů.

    Pokud mě napadnou další otázky, připíšu.

    Díky za Váš čas, Radek.