Poddimenzovaný 20VT ???

  • jiří
    Tak jo miky, v létě chceme na dovolenou k vaši sousedum na balaton, tak si tě někde se svim 16VT chytim:-) Ale podle fotek cos tam upravoval tak tebe nechytí nikdo..
  • miky20VT
    jiri, ked sa stretneme tak ja ta rad prevezem... zatial sa vsetkym pacilo:-D......20VT pover
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    Karle já ti garantuju že až to rozjezdíš tak na málohrnec dočista zapomeneš!!! Já měl kliku a na 20VT jsem začínal - udělalo mi to určitý standard jak to má vypadat a jet a pak když jsem sednul do 16VT tak jsem měl smíšený pocit
  • nocarret
    já nedám dopustit na 16VT, 20VT mě zatím nepřesvědčilo za půl roku budeme moudřejší!
  • jiří
    Jako byste snili pět let o roštěnce a věděli že jednou příde ten správnej čas kdy bude vaše. A pak za váma přišel nějakej idiot, a řek by vám že když to sní dělaly ješte s kámošem tak to bylo jak s polenem.... Už chápeš Firemaniaku prč sem zakládal téma? Ve 20VT už sem jel v jednom bazaru ale spojka klouzala už od tří, tak sme ho nechteli. Na výměnu spojky se musí vundat motor, když už sou rozvody měněný?
  • lukin20VT
    původně jsme přemýšlel o 1,8 nakonec to byl 20VT. Jodno z mála dobrých rozhodnuti v mém životě :)
  • Syky
    me porad laka 20VT :) kuva nevim nevim...:)
  • Simarik
    Nemůžu si pomoct ale stejně mě pořád láká 16VT !
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    T3/4 bude masakr, ale ne na silnici - na pístech!!!
    Vyndavání motorů 20VT při rozvodech - je to nutné protože se dělá i spojka a nejlépe i ložisko servočerpadla, ti co mi to nevěřili už většina došli k tomu že už vědí proč.
    Redaktory časáků o autech často pouštim z hlavy, málokdy vědí o čem vlastně píší
  • ZADIR
    No a jak je to s vymenou rozvodu u 20VT tam uz je to horsi co, ale nemusi se vytahovat motor jak nekteri pisi
  • Tlama
    nechci bejt chytrej..měl jsem 16VT a ted mohu potvrdit že se to s 20VT nedá jakkoli srovnat...počínaje výkonem a konče brzdama...mluvím o sérii
  • miky20VT
    ako pise marcel tubokitov na 300ps je vsade kopec a da sa to zohnat aj za slusny peniaz.. 16VT potrebuje cip aby sa dostal na seriovu hodnotu 20VT.. a to ze tb odchadza.. a co? zaplatis repas a mas na dlhu dobu zasa vystarane..


    20VT ma samosvor, skvele maze a brzdi.. a zvuk motora je koncert pre usi..takze by som certa na stenu nemaloval..

    dufam, ze sem napies tom20VT.. mal pred 16VT a sam vam povie aky tam je rozdiel..

    jiri 16VT v kape malo 210PS takze v zaklade o 20 koni viac ako v coupe, tak sa to moc porovnavat neda..a 20VT pri 200 toci 5t
  • Firemaniac
    To Jiří:::Když víš jaký je rozdíl mezi seriovým 20VT a 16VT, tak nechápu proč si vůbec zakládal tohle téma??Myslím že Marcel ví co Ti píše a myslím že toho o Coupé ví víc než Ty...
  • jiří
    8,8,10 To vime všichi jakej je rozdíl mezi 16vt a 20vt v serii. Kup si minulí číslo autoojetin a napiš to co píšeš tady redaktorovi. Garret T28 jepičí život:-)
  • Firemaniac
    Co ital činí, dobře činí a co Marcel píše, dobře píše...
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    když mi bylo 27 tak jsem píchal první číslo 30minut, teď už to nejde,utekl nějaký čas a jsou lepší!!! 16VT a 20VT je toho jasným důkazem! můj šmoula jezdil na poslední Mimoni v serii a sral kde co, ale 16VT tam kolem mě žádný nebylo - nikdy! a už dost
  • Honza
    nocarretovo, který před xxx lety zajelo bez odlehčení s hromadou muziky v kufru pouze s chipem 13.9s a drobnýma úpravama na cca 220PS
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    bla bla bla, je v ČR 16VT který jede? vzpomínáte na jitrnici jakou svět neviděl? Spadněte nohama na zem,16VT je úúúplně za zenitem a dnes na to tady v ČR nikdo nic nesežene! 20VT je životnostně úúúplně jiná liga a kity na 300k jsou k sehnání jako chleba v potravinách - tohle téma je úplně mimo mísu!
  • Lubik
    Je pravda, že na 16VT se dá všude sehnat plno osvědčených motorářských dílů. Však je to motor, kterej prošel min. 15 let jenom továrním vývojem (o dalších firmách nemluvě), používa se v celkem širokém spektru modelů, výkonových škál atd. Závodní historii má zatraceně bohatou, ale stejně bych za něj 20VT nevyměnil. :-)

    Je to věc silně návyková a proti 16VT, by mi tam třeba silně chyběli BRZDY, ale třeba i jedinečnej zvuk.
  • Honza
    aby převodovka netočila při 200 skoro šest, musel by si změnit stálej převod , nebo dát delší 5tku-a pokud dobře vím tak delší maj snad jen diesly

    opravdu ti to stojí za zhoršení dynamiky ta změna stálýho převodu, nebo 5tky , když 200 asi zas tak často nelítáš?

    a k přebroušený klice -pokud je dobrej přebrus a kvalitní šály, tak vydrží -dobrým příkladem je náš motor s již 2x přebroušenou klikou a bez problému točící necelejch 8000 s výkonem o 50% větším než má seriové 16v NA...
  • jiří
    Dik Honzo. tady s tim uz nic delat nebudu. Na prebrousenou kliku to asi nebude to praví vořechovi i když tam je spousta novejch dílu. Ale to stim 20VT si ješte rozmyslim. A jaka by se sem dala napasovat převodovka aby netocila při 200 skoro šest?
  • Honza
    vem si že 20VT/20V má základ jak tady píšu na stránkách v bloku stejným pro 1.8 16v co je v bravu/barchetě a na tomto 1.8 bloku se stavěli i AR twinsparky s objemy 1.8 a 2.0 -a jak čtu posty na bravo klubu tak zadřenejch 1.8 bylo dost, twin sparků taky,motorů v HGT taky pár bylo o coupe nemluvně -taky jsem na klubovejch stránkách postřehl inzerát že koupí vnitřnosti, nebo že KO 20VT... takže starej základ VS novej základ i jsou počtem KO zhruba rovni - i když se píše že 16v/vt je náchylnější..

    on i ten 20v motor i když má o dost lepší řízení motoru než starý 16v, tak v případě atmosferických motorů je výkonový zisk po základních úpravách (neberu v úvahu chip..) výraznější u 16v.16v motorů jsem viděl dost začínajících po základních mechanickejch úpravách na 180PS a konče kolem 250,.což o NA 5válci říct nemůžu ..vždy jsem viděl max kolem 170-180PS se stejným rozsahem úprav jako u 16v, jen za vyšší cenu protože tam je jeden válec navíc..a to byly i auta pro rallye a pod..


    osobně bych zůstal u 16VT a použil ty nejlepší díly co se na ten motor v serii dávaly -byť do jinýho auta , ale ne do coupe.Pokud provedeš tohle, snadno atakuješ výkon, kterej má 20VT v serii-ale ty přesto budeš mít stále seriovej motor s výkonem o dost vyšším.

    popřemejšlej o tom -stačí vzít že třeba deltu integrale 16v -ta měla jinačí sací potrubí , jinej řídící sw (mam možnost porovnat a je tam rozdíl v předstihu a palivový mapě-vlastně v anglii se to prodává snad po názvem EVO chip..), jinak mechanicky byl motor to samý a měla 210PS, když bys dal ještě sací vačku, nebo rovnou obě z 16v NA motoru, byl bys na tom velmi dobře...
  • jiří
    jo a zajimalo by mě jak to je s temi turby. jsou po 130ti tisici km co mají tak prumerne najeto v pohodě. Kámoš ted kupuje, ale na prvnim co jsme se byly podívat byla špatná spojka takže sme nic nepoznaly.
  • jiří
    Měl sem 16V mam 16VT a pořát mě láká 20VT. Už jenom proto že téměř každej leon co mě vidí chce závodit. Sice jim ujedu ale v 220ti už se bojim ze motor vyběhne.Jenže ted jsem v autoo´jetinach čet že pětival je dobrý motor ale ne vše je lepší než u čtyřválce. Například Garret T28 s životností nehýří. Mechanický základ motoru zustal proti NA verzi víceméně nezměněn a je z konstruktérského hlediska o dost subtilnější než čtyřval. Takže s načipovánim muže mechanika kleknout paradoxne rychleji než u čtyřválce. Je to recenze na Lancii Kappa...