Montaz / demontaz turba 1,8 na EK a TK

  • Honza
    - byl prodán nadšenci, kterej to oživí v závodním speciálu...

    - prakticky by se možná dala koupit jako nová ve fiatu... počítej s cenou 15000,- + ... jendodušší sehnat 2L TS a tu upravit..

    tady je třeba stavba 1920ccm zachování vrtání a pístů, klika z dobla, zakázkové (kratší) ojnice

    http://guy-croft.com/viewtopic.php?f=5&t=3321
  • JaUjcik
    - jasne
    - predal si ho tuna na fore? ci by som sa dopatral noveho majitela ci ho dokoncil...
    - ta kluka pre diesel sa nedala kupit nova?
  • Honza
    elektronika problém je...

    můj odhad 150PS + je díky tomu, že vše mam v seriovým stavu, jen kompresní poměr je vyšší (prakticky se jendá o 2l Twin spark motor třeba ze 156tky)

    Novitec to řešil přídavnou řj, což není elegantní řešení.. a prakticky poěmr cena/výkon/zpracování nic moc (odpovídá typicky německejm kutilům..).. doma v garáži bych to postavil líp..

    ad ten úpravce z DE-

    ten vlastně dělá to samý co sem dělal já, jen očividně používá kliku z nafty s malým uložením a vývažkama co umožňují přímou montáž seriového triggeru -ta se blbě schání.. 177koní je díky mnoha dalším úpravám (vačky, hlava

    motor komplet není (nebo je,) - prodal jsem ho, jelikož jsem už neměl auto ve kterým bych ho použil.. byl na prodej přes půl roku...
  • JaUjcik
    Ta elekrika, dufal som ze to nebude az taky problem. Ze by sla preprogramovat jednotka. Ked ju vedel Novitec upravit, aj ked len do roku 9/98. Hlavne ma tam zaujal ten narast vykonu.
    Seria 96 kW / 131 PS pri 6.300 rpm
    U teba je odhadovany na 150+ PS
    Turbo Novitec 188 PS pri 7100 rpm
    Nemecky upravca DSM udava Objem 2l 177 PS pr 6.700 rpm http://www.dsm-car-concept.de/main/?page_id=78

    Ale urcite si necham poradit. Ten tvoj motor je uz komplet?
    A co je to ten "trigger" to je klukovaka?
  • Honza
    šel bych cestou většího objemu- sice to bude cesta složitější, ale nebudeš šaškovat kvůli STK a pokud to uděláš dobře nikdo nic nepozná... a taky nebudeš řešit prostorové problémy pod kapotou :) zásadní je, že nebudeš řešit kdo oživí elektroniku s turbm =z toho důvodu jsem turbo zavrhl, přetože mechanický komponenty by byly... seriová elektronika se se zvýšeným výkonem dovede obstojně poprat, pokud ji dáš možnost (větší vstřiky+ doladění tlaku paliva podle AFR... mapa předstihu je pro 2l a 1.8 obdobná, pokud se nebude moc hejbat s kompresí, neměl by jsi ani doáhnout detonací..)

    výkonově minimálně +20PS/20Nm podle množství dalších úprav je v lehoučký barchettě rozhodně zajímavejch..
  • JaUjcik
    Honza - to je ten clanok co ma zaujal. Ak by to neslo s tym turbom rad by som sa vydal obdobnou cestou.
  • Honza
    http://www.fiatcoupe.cz/rady-navody/ 4 dílnej "popis" mýho přístupu k úpravám 1.8 ve stilu...
  • JaUjcik
    Dobry den. Mam Barchettu no for je malo a o upravach ani nehovorim. Tak by som sa rad opytal tuna. Urcite tu budu dake skusenosti.
    Z toho co som nacital (aj tuna na fore. samozrejme dakujem),je dost tazko tunit jej 1,8 s jednotkou Hitachi.
    Napadlo ma ci by nebola schodna varianta dat si do nej turbo a ak by som siel raz za dva roky na STK tak by som ho demontoval. Neviem kolko je to prace a ani sa nemam koho opytat tak sa pytam tuna.
    Predstava by bola ze pred STK by som odpojil zvody na hlave a vybral turbo nasadil povodne zvody.
    IC by muselo ist asi tiez vonku. Sanie by sa mozno dalo prepojit. No neviem si predstavit riadiacu jednotku aby hrala s turbom aj bezturba. Alebo dalsiu jednotku a tu by som len zamenil.
    Hmm.... alebo je to cele blbost.