Fiat X1/9

  • sebo 1.8 16V
    preto som ti písal ze máš odvahu niekomu po GO ktorú si ty nerobil radiť hneť túrovať .Myslíš ze to umyjú na kov ? Zabudni je veľmi malo poctivých servisov .
  • Honza
    to je jako když jeden týpek z ITC "dělal" GO za 15 a divil se proč za to soused, co tomu hodně hoví chce několikanásobně víc... tak je někde problém..a někd eto prostě ojebaný bejt musí

    když 15 nestojí ani sada těsnění na celej motor -jen gufero originál alfa na kliku 800 a 400 (druhoška se jaksi nevede..)
  • Honza
    GO na 4 válec? uka kde... jenom sada na rozvody a pomocný pohony mě vyšly na 15000,- asi neumím nakupovat, nebo to všichni vojebávaj, jak třeba předchozí majitel mýho stila... (kde rozvody údajně byly dělány - ano jenom řemen, ale po rozhození všechny kladky na sračku..)

    za tu cenu to neumím ani v dílech a jen srovnání palice, zkalibrování vodítek, ventilů, nový hydra na sání mě přišlo na 10tku...

    a to sem neřešil nový písty...
  • sebo 1.8 16V
    Ta alfa musí byt top keď rozvody stály 28000 u nás je to cena Go na Standard 4 valec par dedinských firiem aj keď uznávam otázna kvalita
  • Honza
    no se 156tkou do autorizáku jezdíme a není problém... alfa servisovaná z origo dílů a stále TOP...

    celej podvozek-už sem to tu psal stál vč. práce 50tkč.. uděláno vše nový z origo dílů+ novej klíč(na starým KO tlačítka..)

    sice si ěnkdo může ,ysůet že v tomto ohledu jsme magor, ale chci mít auto TOP (je pravda že na motor nechám šáhnout všehošudy pouze 3 lidi, který to dokážou udělat a dělají to tak jak se to dělat má..což v autorizáku pochybuju)

    co s etýče rozvodů -od původního majtele naší 156tky máme fakturu na rozvody a cenovka byla 28000,- seznam dílů byl opravdu dlouhej ne jen řemen, kladka jak to někteří dovedové dokážou (a pak brečej že maj motor KO a nechápou proč..)



  • sebo 1.8 16V
    Je pravda na GTV 3.0-3,2 6V 24V sa píše hodne že ak ten motor odíde tak jedine pre rozvody .V manuály píšu až 120Tkm na výmenu ale ze doporučujú max 70Tkm ze tie rozvody 120 nezvládnu .A seknutí 6Valec by asi bola iná pálka
  • JP
    Já o voze a ty o koze. Ty mluvíš skoro určitě o řemenu a třech kladkách, já o kompletních rozvodech s prací a to za 25 s novym olejem a filtrama, ne za 30. Chytrejch co vyměnili jen ty čtyři věci jsou plný diskuze, stačí zagooglit. V autorizáku jsem s Alfou nebyl, nepotřebuju aby mi pytlíkoval auto učeň co ten motor vidí poprvé a ještě za to připlácet...

    Pro představu (ceny od Kurkyna z Alfisti.cz u kterýho mam teď Alfu):
    60674528 řemen rozvodový gates 1344,-
    60616799 napínák SNR 3343,-
    60603056 kladka INA 2x 1596,-
    vedlejší pohony:
    60624747 kladka Dayco 672,-
    60654130 kladka 1500,- upřesním, jde i mnohem levněji
    60624147 napínák kompletní 3074,-/ložisko 604,-
    60626658 řemen Dayco 504,-
    60668487 vodní čerpadlo Metelli 2671,-

    Tlumiče jsou špatný minimálně na 4 z 5 takhle starejch bazarovejch aut (to 1 z 5 je má buď poměrně čerstvě vyměněný, nebo je to auto co má najeto pár km, což tahle Alfa neni). To že je to plíživý opotřebení který (citelně) poznáš většinou až když je vyměníš za nový je jiná věc. 5tkč je hodně bohatej rozpočet na jeden tlumič, tolik bych za to asi nedal.
  • Sanko
    JP: trochu nechápu tvoje ceny. Rozvody za 30 000kč? Když sada od BOSCHE stoji 8000kč..Zadní náprava se dá opravit jako každá jiná. Nevím proč by měli bejt tlumiče špatný a když už tak jeden stojí 5000kč.
    Pokud si všechno necháváš dělat v autorizáku, tal budiž i když si myslim, že to jsou vyhozené peníze.
  • sebo 1.8 16V
    už chápem
  • JP
    Motor ven nemusí. Práce neni drahá, jde o ty díly, prostě to neni řadovej motor takže je ten rozvod o něco složitější a s vedlejšíma pohonama vyjdou použitelný díly skoro na 20 (bez práce).
  • sebo 1.8 16V
    aj tam musí isť von motor pri výmene rozvodov ako na 20VT?
  • JP
    Kompletní rozvody vyjdou přibližně na 25-30tkč (30 v autorizáku co jsem se ptal), neni to nijak nezvyklá suma na V6, u podobnejch aut chtěj často i víc. Na druhou stranu tam neni turbo což ty náklady proti 20VT nejspíš vyrovná (proti 16VT ne, to byl pravej economycar na kterej mě vždycky stálo všechno pár korun):). Zadní náprava vyjde na 50-60 když se kupuje celá přímo v Alfě (kde to jinak opravit neuměj jestli se nepletu), ale neni problém vyměnit starý silentbloky buď za powerflex nebo za normální, s čimž se dá vejít do 10 i s prací. Problém jsou spíš nespotřební díly - u Coupé kdykoliv se mi něco rozbilo, tak stačilo zajet 20km do Unhošti (Patrik, Marty, Scoupé) a cokoliv jsem tam koupil za pár korun, u Alfy je to mnohem horší. Teď jsem třeba řešil zprasený přední brzdy na kterejch předchozí majitel šetřil tak že už to víc ani nešlo. Naprasil tam brzdiče z twin sparka a přivařil na litinovou těhlici nový oka aby se mu to povedlo. Brzdiče jsem sehnal tady za 5 a těhlice zatim nemam, jediný o kterejch vim jsou na Slovensku za 400EUR + pošta, což je docela masakr. Chtělo by to nějakej "GTVland", ale těch aut je tu na to asi málo...
  • sebo 1.8 16V
    tak potom je dosť reálna ta cena k 3000 euro To je tiež dobra kasička na servis
  • amadeus69
    sebo: Alfa není Fiat a GTV není Coupé :) Cena za rozvody mě neudivuje a co jsem mluvil s jedním GTV maniakem, tak zadní náprava je otázka spíš 50-60tis. plus dalších milion věcí za další tisíce k tomu... ale tem zvuk toho motoru ach :)
  • sebo 1.8 16V
    olej +filtre +rozvody 1000 euro?
  • JP
    Tak podle foto bych právě zrovna moc nehodnotil, ono dávat dohromady GTV V6 na kterym se šetřilo a vytahovat ty kostlivce ze skříně, to pak lítaj desetitisíce na všechny strany a na fotkách to může bejt krásný auto v "top" stavu... Tak jako tak už samotná koupě znamená rozvody(u V6 bych neriskoval, na nic ten motor neumře častějš než na zanedbaný rozvody), olej a filtry, což je 25tkč navíc. Hodně pravděpodobně se bude hlásit i zadní náprava(ještě jsem nenarazil na GTV na prodej, který by ji mělo OK), to je dalších 7-10, dál bych rozhodně na GTV nenechal tyhle gumy, to je dalších 10 za něco rozumnýho, tlumiče už pravděpodobně taky nebudou v kondici... tzn. investice hned po koupi 40-60tkč a to ještě žádnej kostlivec nevypadl... Sám právě teď zažívám s GTV 3.0 přesně tohle, vim o čem mluvim:))
  • sebo 1.8 16V
    to je dražba ak ju nik nekúpi musí zľaviť .Podla foto nie je zle ale foto niekedy klame
  • JP
    Za to GTV bych dal tak 90, víc ani ťuk. Předchozí majitel už podle čínskejch pneumatik neměl na banány a nedejbože to snad byl ještě navíc polák, takže bych čekal tak dvacet "starline" kostlivců ve skříni a neměl bych z toho auta klidný spaní dokud bych na něm všechno nevyměnil. Navíc vošklivej P3 čumák a hrozná barva, ale to už je věc názoru:)
  • sebo 1.8 16V
    kurna toto za 5000euro
    http://allegro.pl/show_item.php?item=2325262916
  • von Raven
    http://www.otomoto.pl i szukaj :D

    http://otomoto.pl/index.php?sect=search&sub=ca r&page=1&qid=2545030001&order_by=p
  • sebo 1.8 16V
    asi skočím pozrieť do Poľska :)
  • von Raven
    sebo je to možné, ale bude na tom dost práce, ale jak říkám v Polsku ho seženeš za 2000 € a rovnou jezdíš
  • sebo 1.8 16V
    Beky
    rozumieme sa dobre X1/9 za 1000 euro?
  • beky
    Čus já tohohle fiata viděl před dvouma týdny červenýho k prodeji za 22 000
  • sebo 1.8 16V
    tak to posledne zlý vtip to račej nech sa dôchodku nedožijem a vraj 2 000 euro
  • von Raven
    hele http://www.rajveteranu.cz/2196-fiat-x19-dolni-rych nov

    ještě jsem našel něco za 59 :D drobné nedostatky ale náhradní díly v ceně http://www.eurooldtimers.com/cze/inzerat/39730-tri umph-gt6-mk2.html

    pripadne zvucny a slicny messerschnitt http://www.eurooldtimers.com/cze/inzerat/37253-mes serschmitt-kr-200.html

    nebo vzhledem k předpokládaným důchodům ať moc nevyčníváš z řady http://www.eurooldtimers.com/cze/inzerat/39087-lid ove-vozitko-zk-5-930.html
  • sebo 1.8 16V
    Možno na dôchodok :)
  • von Raven
    tak běžně ty spitfiry nejsou levnejší, ale kdybych já to našel, někde ho nějaký děda prodával tuším za 80 a vypadal, že s ním jel naposled jak měl svatbu a pak už jen leštil :) a nebo úplně změnit značku a spitfire myslím dělal i triumph
  • sebo 1.8 16V
    Fiat spitfire lacnejšie mno neviem aj keď je krásny aj ten ale ta cena aspoň co som pozeral toko by som nedal.Za X1/9 za pekný kus chce 5 000euro nemyslím ze je to prehnane ale za spitfire v peknom stave cez 10 000 .Ale sú to pekne auta obe na 1/9 mam slabosť ani neviem prečo :)
  • von Raven
    v hajtrovnim stavu aji 20 tis našich, jinak někdy se zadaří i kolem 60 tis v polsku, u nás většinou chcou něco přes 120 tis, není špatný ale spitfire tě vyjde levněji a bude i hezčí
  • sebo 1.8 16V
    jedno pôjdem pozrieť na foto vyzerá celkom OK netvrdím ze kúpiť :)
  • JP
    Tak snad by si někdo takový auto nekupoval na normální ježdění a parkování na sídlišti proboha:D. Když chce mít člověk výjimečný auto na léto, garáž je naprostej základ...
  • sebo 1.8 16V
    ty ceny sedia aj ja som pozeral .Ešte ide ako by sa k tomu chovali na sídlisku na parkovisku
  • JP
    LWQ: http://tinyurl.com/7h83sv8

    Kromě jednoho rally kusu stojej na mobile.de všechny do 15.000 EUR a je jich tam 34, nic extra nedostupnýho...

    Jeden stojí v Roztokách v hale na STK, je jako novej. Docela pěkný autíčko, ale do týhle doby kdy je zázrak potkat kilometr prázdný silnice bych to asi nechtěl.
  • LWQ
    stefanel: no mozno sem to prehnal, ale neprijde mi, ze by to bylo nastolik dostupne a bezne, aby to nebyla draha libovka ...
  • stefanel 1.8
    LWQ: 10M KC? Na mobile.de mas bezne okolo 6 000 eur...
  • LWQ
    Ty myslis ze na takovehle raritky nekdo z nas tu na foru nekdy bude mit fondy ? Cenu zachovaleho kousku vidim hodne pres 10M KC.

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Fiat_X1/9
  • sebo 1.8 16V
    Jazdil na nom niekto za akú cenu sa dajú zachovalé kusy zohnať ďík