O víkendu se řádilo, ale objevil se dost závažný problem se vstřikovačema. Tyto neoriginální nemají drážku ani doraz pro aretaci, takže po natlakování potrubí turbem vstřik vyjel z potrubí a zarazil se do vstřikovací lišty. Nicméně tento problém se mi podařilo vyřešit (na projížďce asi 30km od baráku :D ) Nechci nějak přehánět, ale 300 tam asi bude, na brzdu půjdu, protože jsem moc zvědavý. Krom bezduchého ježděni jsem si dal sprint s Imprezou STi Type-RA ver. 6 , kdo neví, je to japonská limitovka GT kastle, krom skeletu všechno hliník, motor má 290 koní, samosvory, mezinápravový DCCD systém, keramika v serii a krátká převodovka, stovku zvládá pod 5s. Podle článku na netu je to čistokrevné rally auto, které se dá normálně koupit (dalo). Sprint dopadl samozřejmě tak, že na jedničku mi ujel tak o 3 auta, ale k překvapení všech jsem ho dohnal, překvapení bylo na obou stranách, majitel přiznal že Coupe je fakt střela, bohužel až se dostane nad 5000ot/min :-D
Nějaké videjka:
https://youtu.be/92QyjWPBB5k
https://youtu.be/Zdk4CwRvqKg
První jízdy za mnou, trošku jsem se zasekl u nastavení tlaku turba. Prvně jsem se nemohl za boha dostat přes 0,8b, po přehození hadiček nešlo klesnout pod 1,6b. Nisméně podařilo se a je tam nastavené 1,2b. Problém je, že tlak s roustoucíma otáčkama nepatrně stoupne, asi o 0,2b, takže někde u omezovače tam bude asi 1,4b. Nevím čím je to způsobené, možná wastegatem. Co se týče externího wastegate, motor se chová naprosto jinak než jak byl v serii. Tam turbo natlačilo, zatlačilo to do sedaček a jelo. Tady to zatlačí stejně nebo méně, ovšem motor nabývá síly až ve vysokých otáčkách. Zvuk blowu se úplně změnil, což mě trochu překvapilo, k tomu je asi 2x hlasitější než byl předtím. Tlak oleje motoru se na 100° drží na 1,6b. Negativní pocity mám z keramické spojky, auto se nechová vůbec normálně, spojka se jednoduše zakousne ať se snažím jak chci. Nejlepší variantou se mi zdá pracovat trošku s plynem a aspoň trochu vyrovnávat otáčky.
Coupe mě dnes ohromně překvapilo, zkoušel jsem nastartovat a k mému překvapení ihned naskočil a jel. Po osmi měsících v garáži, nevím jak, ale zapojil jsem zřejmě všechny konektory a čidla jak mají být a všechny fungují, protože ani nesvítí vstřik :-) Zvuk samozřejmě brutální, jde slyšet zřetelně i turbína, nedovedu si představit co bude dělat screampipe za jízdy :-)
Kvůli třmenům jsou na autě podložky, auto vypadá skvěle.
Dále jsem udělal rozvody, můžu říct že mít tu možnost, tak jde motor ven, přístup ke šroubům a samotná demontáž řemenu je katastrofální, nicméně povedlo se.
Počasí mě přemluvilo zahájit práce na Coupe. Dnes jsem úspěšně dokončil jednu stranu brzd, teď konečně zasílám informace o spojovačkách řízení. Dlouhé jsou stejně, ale mají jiný závit na čepu. Takže vítr máchale a 20VT čepy letí do šmelcu. Východiskem bylo zkrácení čepu a spojovačkyx podle návodu z Lancie. Kola na nové těhlice nepasovaly, jedinou cestou byly 15mm podložky.
Jezdil jsem v 1.8T TT nejelo to špatně zrychlovalo hezky ale tak nějak v klídku pozvolné zrychlení dále jsem jel i v impreze wrx 165kw fakt ta 4kola to přenese krasně ten výkon ale prostě si nemohu pomoct na 20vt to nemá ten brutal nástup,chování...
O víkendu jsem měl konečně možnost se povozit v kámošově do nebe vychvalované Audi S3 bez katu a s čipem. Přijel vyzkoušet MBC, protože mu odešel EBC, tlak 1,0baru semnou nic nedělal, na 1,4 trochu lepší ale je to fakt bída. Každopádně Johny měl pravdu, trochu jsem váhal, ale už mám jasno, 1.8T nelze srovnávat s Italskými motory, papírově se možná někde shodují, ale pocitově jsou Italové trochu jinde. Audi s Haldexem vyjede rychleji, ale věřím že na dvojku už bych ho měl.
Teď ještě otestovat známého Imprezu GT, tvrdil mi, že na S3 nemá, což mě tak nějak zaráží ...
takze relativne sa daju dat bremba na vsetky motorizacie, otazka je len ta, ci pasuju predne tlmice na vsetky coupe ( myslim uchytenie skrutiek) potom uz nieje problem,
PS: Ked mas cervene coupe tak si ich nalakuj na zltlo a daj peknu nalepku Brembo. Bude to Tip Top :)
Co se týče výkonu, nechám se překvapit na jaře, se zvukem jsem naprosto spokojený a na řadu přichází další, prakticky ještě důležitější záležitost a to jsou brzdy.
Bremba byly na mě moc drahé, takže jsem hledal varianty v lepších kotoučích a deskách. Jenže o výsledku jsem tak trochu pochyboval...
Naštěstí jeden z klubařů prodával přední brzdy z 20VT a ochotně se semnou domluvil na způsobu platby. Tímto ti ještě jednou děkuji Lukášovi. Na jaře už budou mé 16VTčko krotit brzdy Brembo :)
Takže výfuk je hotový a jsem mile překvapený. Měl jsem strach, že bude nerezová trubka trochu zlobit po zavaření, naštěstí ale byla v rukou mistra jako beránek. Celý systém pasuje na milimetry přesně, stejně jako když jsem ho vytvářel na autě. Se zvukem jsem spokojený. Ten se ale ovšem projeví až na jaře, v záběru. Pak už možná zrealizuji svůj projekt, co se týče průchodnosti výfuku, pro větší výkony. Nechci předbíhat, uvidíme co bude ;-)
abyss
FC ide pod cenu? Mno pozerám ceny jazdeniek nielen FC a v porovnaní z ostatnými si drží ešte cenu okrem škodovky . Ktorá bola nenormálne drahá keď som kupoval svoje .
Jednoducho FC ma šancu byt hodnotene auto kvôli vyrobeným kusom
napisal si peknu esej :) problem coupatok je ten ze su hodne vykonovo podcenovane. Ludia si myslia ze to ma 90 kobyl a moze sa to porovnavat tak maximalne s tigrou. VEla ludi spini na to auto to je fakt, ale to su vacsinou ti co motor nevideli ani z rychlika, ale na druhej strane ma to auto aj veelmi vela obdivovatelov co sa tyka dizajnu a vykon ich nezaujima. Aj ked mam len 1.8smu tak som si snou v nasom mestecku vybudoval dost velky respekt, a obdiv a to je to najlepsie co majitel auta moze zazit :)ti co moje auto poznaju vedia, ze o auto je starane a ze nevlastnim ziadnu vylietanu jebanicu proste mi moje coupe zavidia ale ocenit to auto bohuzial nevie nik :( stale to ide pod cenu
Po delší době dnes naprosto unikátní projížďka Coupátkem, výkon mě nepřestává překvapovat, budu muset nechat změřit výkon, protože co to auto dělá je někdy docela šílené.
Experimentování je u tohoto vzu denním chlebem, ani dnes tomu nebylo jinak, odstranil jsem řemen pro vyvažovací hřídele. Zmizelo odporné bzučení a motor tichounce přede (krom serva), což mi udělalo obrovskou radost. Vibrace jsem žádné nezaznamenal ani z venku, ani zevnitř, prostě motor běží tišeji. Tlak oleje zhruba stejný, těžko takhle porovnávat.
Jedna ze zastávek dnešní vyjížďky, byla digitální váha s přesností na 5kg, která prochází kalibrací každých 6 měsíců. Konec dohadů a mýtů o váze Fiatu Coupe, váha seriové 16V Turbo v kůži, s klimou, cca 20l benzínu v nádrži, foťákem na sedačce (cca 1,8kg) a mikinou činí 1290kg.
Jak už tomu několikrát bylo dříve, i dnes Coupátko vyléčilo dalšího roznašeče záporných informací o Fiatu Coupe. Po zahřátí oleje a následném sešlápnutí plynu na druhý r. stupeň přestal chytrolín kecát, při prudkém přeřazení na 3 kamarád neschopný se odlepit od sedačky začal křičet. Po zaparkování vozu u první zastávky, rozklepanou dlaní vyhledal kličku otevírání dveří a bloudící kolem auta vypouštěl jednu omluvu za druhou. Jeho slovy: Upřímně se omlouvám za všechny pomluvy Coupé a seru na všechny německé krámy, tohle ke skvost!
Podíl na chvále se násobí i mnou jako autorem tohoto článečku samozřejmě, ale stále častěji se stýkám s takovými situacemi, kdy ti lidi fakt koukají bočním pohledem, protože neví co od auta takového čekat, pak když to zjistí, tak jsou vyjeveni a začnou pochybovat o všech článečcích, špinících tyto vozy.
Lidi stala se mi malá nepříjemnost. Vyměnil jsem přístroje a od té doby mi pořád blikají výstražné a nefungují normální blinkry. Stalo se to někomu, nebo poraďte kde mám koukat pls.
0-100 změřeno nemám, každopádně se to rozhýbe pod 7s. To je těžko takhgle měřit, jednou 7, jednou 8, někdy se zdá že 6 :) Počkám na nějakou akci poblíž se sprintama a tam uvidím jak si povedu, případně popíši výsledky s porovnání sil s Leonem Cuprou R, Audi S3 s čipem, či Imprezou GT. S klukama už jsme to probrali a někdy n to skočíme. Měřit budeme převážně 50 - 150, na ty rozjezdy já moc nedám, měření ovlivňuje spousta faktorů.
Dnes mi došel nárazník, díky SCoupe, barva vypadá že sedí, konečně bude Coupátko vypadat jako Coupe :)
Včera jsem šoupnul na auto tříbarový regulátor paliva. Volnoběh se srovnal, nepříjemné klesání otáček zmizelo, jede to zhruba stejně, možná trochu lépe, spotřeba na 80ti testovacích kilometreh zhruba stejná, mezi 10-12ti litry na 100km. Asi tam měl být k čipu ...
Invi: Gratuluji taky bych potřeboval na diagnostiku jestli my to ukáže nějakou chybu protože v servise nejsou schopní to pry napojit:-( a o čipu taky silně uvažuji čip sis koupil od Hozziho a odkud je vubec hozzi?
Dnes byl pro mě a mé Coupé jeden z nejůspěšnějších. Díky Hozzzimu a jeho diagnostice, která ukázala mnohem víc než diagnostika servisáka od Fiatu, se vyřešil zřejmě poslední problém, který ovlivňoval chod motoru. Bylo to čidlo teploty chladící kapaliny, z nějakého důvodu ukazovalo o 20 stupňů více, než jaká byla skutečnost. Samozřejmě opět místo, do kterých strkal prsty ověřený packal Kocur, na motoru bylo úplně jiné čidlo a posílalo nesmysly do jednotky.
Jednotka se osadila originálním čipem Evocars, motor dostal nové kabely a studenější svíčky.
Dnešní cestu domů jsem si maximálně užil, protože motor dostal koule, na 3, 4 rychlost letí nekompromisně kupředu, absolutně nesrovnatelné s předchozím stavem.
Podle Adyse jete auto nesrovnatelně lépe než seriovka, aplikace SpeedView, která běžně vykazovala hodnoty mezi 15 - 17ti sekundama na 400 metrech, dnes vyplivla čas 14 sekund na 430 metrů, program je nastavený na celé sekundy, takže zaokrouhluje na celé. Čas bude tedy mezi 14 až 14,4 sekundy. Jistě že se hodnoty nejsou přesné, ale všechny časy klesly a jsou vždy stejné při více pokusech.
Snad přemluvím někdy Turoka, abych mohl výkon porovnat s 20VT.
Díky Hozzzinek za čip, diagnostiku a dobrou kávu :-)
Ne neodpustil. Cenu auta trochu drží ten Ragazzon, ale ten to má zřejmě spočítané. Mě se ten zadní nárazník prostě nelíbí, je tam jen kvůli výfuku, jinak by letěl do plastů na dvorečku.
Dnes den "D", právě vyrážím napříč republikou, dělá to asi 350km, takže zhruba 750-800km za víkend. Doufám že auto dostalo co chtělo a teď mě nezklame.
Jen abych to upřesnil, tak jsem se nesnažil zlehčit překračování povolené rychlosti, ale byl to jen takovej povzdech právě nad tim, kolik problémů se v provozu vyskytuje a mám pocit, že se omílá jen jedno :-)
neni to sice o rychlosti ale je to o tom ze se tady v tomhle state neustale porusuji predpisy a zakony, jsou jednou dany a at jsou spatny mel by je kazdy dodrzovat, jak mam v tomhle bordelu kde si kazdy dela co chce detem neco vysvetlovat ? v tunelu kde sviti 40 jedu 40 sam a pak si pripadam v tomhle state jako debil protoze nikdo dalsi tech 40 nejede, drive bylo tak 10% lidi co zakony prekracovalo a nejen v rychlosti nyni je to 90% , nejhorsi ze uz ani zensky ktery jsou pro deti nejvetsi vzor si s predpisy hlavu nelame, mimo verejne komunikace at si kazdy jezdi jak chce , mam Coupe protoze jsem FIAT priznivce a libi se mi a mam z nej dobry pocit a to mi staci a jezdit 50 90 130 mi nedela problem
Ještě k té srně, to je prostě blbost říct co se může stát...stejně tak by někomu mohla srna vběhnout pod kola když jede 90 a kdyby jel místo toho 120-140 tak by proběhla za ním...prostě tohle se odhadnout nedá ale je mi jasné jak to bylo myšlené, je to stejné jako u motorkářů...prostě je řidič a řidič.
Frajer který od papínka dostane nové BMW hned co udělá řidičák je rozhodně nebezpečnější a za tím si stojím protože (Neříkám že všichni co dostali auto darem) většina z nich si myslí že se jim jednak nemůže nic stát a jednak že oni jsou ti "nejlepší". Není to tak dávno co mi jeden kamarád ze slovenska říkal jak jeden jeho známy co měl asi měsíc nové Audi, tuším A6 tak vezl nějaké 3 známé...prostě typický nevodič, jeli něco přez 200 V OBCI na rozbité cestě a zastavil je až pilíř mostu, tohle je u mě nebezpečná jízda (bylo to navíc v noci).
Stát se může všechno a nikdo nemůže vědět kdy a jak.
Kuba: Jo takhle, vy jste tu 2 Kubové! To se omlouvám, plete se mi to. Druhý Kuba má 16VT... Připiš si k nicku třeba 1.8, ať se to neplete. A s tím jak si kdo jezdí, je věc každého svoje. :)
Jako mistr sveta se urcite necitim:) At najedu km vic nebo min, paradoxne jsem byl ucastnikem nehody kousek od domu na miste, ktere dobre znam a mam jej projete nespocetnekrat.
Jinak coupe mam 1.8. Duvody jsou dva, bylo z rodiny a ac by se mi libilo 20VT,tak bohuzel u nas je pro me zbytecne. Na dalnici soukrome nejezdim a na okresky a mesto mi staci 1.8. Ten vykon je totiz krasny,ale pri rychlostnich limitech 50/90/130 si ten vykon clovek nemuze uzit naplno.
Nic konkretniho nebo osobniho v tom nehledej Invi. Kazdy ma svoji hlavu, svuj ridicak a svoji zbran. To bych nemohl chodit ani do prace :D
Co to tady meleš Kubo? Po téhle cestě jezdím snad 8 let, bydlím za transparentem Fill.cz (0:31 na videu po levé straně), srnky mi kolem baráků nechodí, je to krásná, rovná a maximálně bezpečná cesta se svodidly na obou stranách, jel jsem za minimálního provozu, žádní chodci ani ciklisté nemají na tuto komunikaci přístup.
Takže se nabízela možnost vyzkoušet, zda motor a vlastně celé auto dělá to co má a to na té nejbezpečnější cestě, kterou tady v blízkém okolí mám.
Dále si myslím, že nejsem žádný nezkušený smrad s prvním autem, řídil jsem i silnější a rychlejší vozy, menší, větší, takže tvé hodnocení videa mě uráží. Dobře jsem věděl kde a za jakých rizik auto proháním, takže klídek prosímtě...
To že se zde pro tebe obhajuji, znamená že chovám respekt ke tvým 500km denně v práci, určitě máš mnoho zkušeností, ale nejsi mistr světa, na to je také třeba dávat pozor :)
Nemam cas sledovat rychla videa na youtube. Ale magoru potkam denne v praci opravdu nepocitane. Denni prumer co travim na silnici je 500km nejen po nasi republice. Ale spis je mi tech lidi lito, ze musi porusovat predpisy.
Aha, tak to ho teda asi omlouva? Na dlouhe rovince neplati pravidla? Vyskocit mu tam srnka z te prave strany,tak je v tu chvili rozhodujici cas a rychlost reakce. Jenze pri jizde dvakrat vyssi rychlosti nez je povolena ten cas ubiha sakra rychleji. Ale ano, mas pravdu, dokud se nic nestane, je to jen kdyby...
No zase si to vem takhle že zrovna Invi jel vcelku bezpečně, rovná dlouhá cesta a nikdo nikde... jsou hovada co jezdí takhle třeba na okreskách nebo v horším případě v obci.
Každopádně jsem rád že se ti podařilo najít a vyřešit ten problém, sleduju to tady už nějakou dobu.
Přeju hodně KM bez nehod a závad a snad se někdy zas potkáme až už budu mít svoje Coupe. :D
Ty voe pak se nedivim, ze je tolik smrtelnych nehod kdyz tam jedes 180! O dalnici se nejedna v zadnem pripade, a i na te plati ponekud jina rychlost. Chjo...
Díky lidi, já už jsem to po pravdě skoro vzdal, chtěl jsem to dát do inzerce v případě, že by se problém pumpou nevyřešil. Naštěstí se konečně na mě usmálo štěstí a auto jede, chladí, maže.. Jen si přeji, aby mi to vrátilo ve formě jízdních vlastností a pár ujetých km bez dalších závad, alespoň než se z toho vzpamatuju :-)
Invi musím říct, že seš celkem borec já mít tyhle problémy tak bych mu to auto buď vrátil a vytřískal z něj peníze nazpět nebo minimálně požadoval patřičnou slevu, aby to kompenzovalo ty prachy za ty díly.
Jinak samozřejmě přeji mnoho najetých km pokud možno bez poruch či nedejbože nehod ;-)
S obrovským potěšením mohu konstatovat, že auto jede tak jak má a je sakra rychlé, vytáhl jsem něco přes 200km/h, ale za docela krátkou dobu, takže jsem mile překvapen.
Nakonec to byla palivová pumpa, Walbro 255l/h (kdyby někdo sháněl, je to typ GSS340) dodala motoru chybějící koně.
Určitě děkuji všem, kteří se angažovali, přednostně Morris, Scoupe za info a ND, Denis za info a ND, Turoku taktéž díky za informace o voze a všem kteří mi poradili.
Mám také vzkaz pro bývalého majitele... více na fotce.
Trubky jsem kontroloval opticky pod celým autem i kolem filtru, Napětí je přesně 12,05V, to jsem měřil dříve také. FGakt jsem zkoušel všechno co mě napadlo.
hele a meril jsi napeti na tom cerpadle? ono pokud je nekde problem s napajenim ci kosstrou tak to taky nemusi ta pumpa tlacit co ma, otec takhle malem na unu menil pumpu a kdyz ji vyndal a pripojil k baterce tak strikala jak blazen, a pak jsme zmerili ze tam bylo sotbva 6V a tahaly se k ni novy draty, pak si zjisti pruchodnost trubek od pumpy k tryskam
Objednal jsem ještě Walbro 255l/h a to je moje poslední investice.
Pak už to odstavím a budu přemýšlet co dál. Štve mě jen, že s tím autem jedu příští víkend 400km daleko a pořád nevím co s ním je.
Od začátku jsem sázel na palivovou pumpu, měl jsem v nádrži už 4. Na mojí to vytáhlo max 0,3baru, Lukášova vůbec nefungovala, Scoupeho pumpa zvládla 0,6baru, Denisova si zatím vede nejlépe a to 0,9baru, ale zase né vždycky. Při akceleraci na 2. a 3. kvalt už ztratí výkon dříve, na pětku jede normálně.
Ta sportovní musí už porvat i hadičky k motoru, není možné aby to sakra nejelo .. .
Ahoj pokud ti to pořád střílí tak to asi bude vstřikem některým, mam sice jen 2.0 16V obyc ale střilelo to jak hrom, po vyměne vstřiku ok scoupe je problem pryc, ale už ted doporučuji nekupovat jine ale nechat repasnout a mas jistotu.
tak jsi nakonec světla pořešil? s těmi dráty mně to nepřekvapuje, protože v elektrice se hrabal ten borec co dělal i elektriku v motoru..sice to byl elektrikář, ale pečlivost bys u něj hledal marně. Podle toho to pak vypadalo.
S tím střílením držím palce, ale jak psal Džanek dej si na chvíli voraz možná tě pak napadne nějaké řešení.
Džanek, snad to nemyslíš ironicky, díky.
Minulý víkend mi to málem i shořelo v garáži, protože se v tom hrabal naprostý pitomec!
Ten blbec předemnou údajně jezdil snad dva roky bez světel a asi se ani neobtěžoval to dát dohromady. Nesvítila levá zadní pozička, pravá přední, také nesvítily brzdy a celá palubovka, kromě kontrolek.
Když už se zdálo, že jsem to opravil, po nastartování to začalo vyhazovat pojistky.
Onu osudnou noc, jsem zkoušel různé způsoby napájení světel, až jsem málem vyhořel.
Nakonec jsem si náhodou všiml v palubovce třech do sebe "zpytlovaných" drátů, opírajících se o kastli. Samozřejmě jeden z nich byl volný, tak jsem ho vytrhnul, zbylé jsem zaizoloval a hele, všechno funguje.
Neuvěřitelné množství věcí odfláknutých, neodborně zpackaných jsem na jednom autě nikdy neviděl.
Chlape mas muj obdiv! Sleduju po ocku tenhle pribeh od zacatku a drzim Ti palce a verim ze to dotahnes! Je mi jasny z to je tezkej ocistec, ale ted to vzdat by byla myslim chyba. Kdyztak si dej chvili voraz a jak budes mit zase chut pust se do toho. Musis byt preci uz hodne blizko!
A už toho mám kurva dost, jebu se s tím skurveným autem 2 měsíce a nejede to, Kocur, jestli tě někde potkám, tak utíkej, protože tě normálně dojebu.
Opravy: MAP, čidlo na vačce, celá mot. elektrika, olej a filtr, palivový filtr, benzínová pumpa a regulátor paliva. Vstřiky nesvítí ani na volnoběh ani v provozu a prostě to nejede. Tlak na budíku vyleze na 0,5, motor začne střílet a umře, je to normální???
UŽ TOHO MÁM DOST
Vyjádři se ty cipe k tomu ne? Nebo jedu k tobě domů, a to myslím vážně!!!
Štít funguje perfektně, hadice nepasuje, mám ji tam napasovanou, ale nevím jak to bude s její životností. Originál má jiný radius v koleně, mnohem ostřejší. Náhradní je zevnitř zmačkaná a z venkovní strany natažená, uvidím časem, jak se to projeví.
Dnes mi došel z UK další dáreček, takže hned po spojce ho tam šoupnu.
Chlapi tak nakonec to byly přehozené konektory, z důvodu toho, že kabeláž byla tažena jinou cestou, než jak by měla být originál, takže ty konektpory vycházely délkově k sobě opačně.
Dále nebyla vůbec Ukostřená ŘJ, lépe řečeno plechový kryt, ke kterému je uchycena jednotka.
Jednoduše bylo na autě spousta věcí z nepochopitelných důvodů ojebané, všechno zbrkle poskládané, pak se člověk diví že mu to nefunguje.
Obrovské díky Morrisovi, který mi zapůjčil Map senzor, jednotku a další ND, sám se angažoval aby mi pomohl. Dále SCoupe za náhradní díly a cenné rady na mejlu a dalším, kteří přispěli svými nápady.
Proměř oba konektory (škrtící klapka a čidlo klepání)jestli nejsou náhodou prohozené. Pak si propískni ten kabel od škrtící klapky k jednotce, jestli opravdu není někde přerušen. To by byla opravdu smůla, kdyby byla i ta koupená kabeláž špatná.
to Adys: Dnes jsem koukal na kontrolku, při zapnutí klíčku svítí, po nastartování zhasne a už se nerožne. Takže můj problém bude zřejmě v něčem jiném než u tebe.
Pro ostatní: Dnes jsem dával svou jednotku do jiného, funkčního Coupe a jelo úplně normálně, jednotka posílá do klapky 5V jak je popsáno v manuálu. Přijel jsem domů, zapojil jednotku, měřím a na konektoru je 0V. Takže to vypadá, že nová kabeláž, kterou jsem před nedávnem koupil, je také vadná..
No jo, ale jak svítí kontrolka vstřiku tak to víc jak 4tis. nevytočím... Akorát to jsem tam nenatočil jak mi to kucká. Kolikrát mi dělá problém předjet trabanta :D
Díky za tip, bylo to zřejmě k čidlu klepání a druhý do snímače klapky.
Nicméně, zapojil jsem vše jak bylo původně, motor ani neškytne, udělal jsem důkladnou kontrolu konektorů a vše se zdá být zapojené, opět nic.
Změřil jsem tedy hodnoty na konektoru ke snímači na klapku a nestačím se divit.. 0V stejně jako jna staré kabeláži, takže to vypadá že je jednotka v prdelinebo já už nevím ..
Mohlo by to být od čidla klepání a druhý k potenciometru škrtící klapky. Po špatném zapojení se rozsvítí vstřik a auto nepujde nad 4OOO ot. Pak je jen prohodit a je to OK.
Zůstaly mi 2 3-pinové konektory (černé), jeden krátce od kabeláže a druhý je dlouhý (za baterkou) + jeden protikus, jde někde z míst řemenů, hallův snímač?
Fajn nápad, jen 50% kabelů není okem skoro vidět, dále prostor pro rozložení nové kabeláže je nereálně malý a komplikovaný. Půlku mám odpojednou a pak, když už jsem se v tom začínal ztrácet jsem se zastavil a čekám až mi dojde ta nová (ještě ji nemám).
Elektriku dělám, na tom se nic nemění. Bože už se těším na to zapojování, až zahrnu toto téma fotkama s popiskama "kam patří tento konektor? Co to je za drátek?" :-D
Dočetl jsem se tady na foru, že velmistr, který auto "skládal" naměřil na palivu 3,3baru, mohla by to gumička způsobovat? Protože pokud se nemýlím tak palivové čerpadlo zvládá 3.3baru, to by znamenalo že regulátor nefungoval a vysvětlovalo by to nouzák. Achjo asi už blouzním, už mám pocit že to nikdy nepojede..
Pokračování: Chlapi koukněte na tento regulátor, znalí prosím pisněte, jestli je to ten který tam má být a dále, zda jsou gumky ve funkčním stavu. Ta malá se mi nezdá.. Díky
to je jedno komu ich predal. Ide oto aspon "zabucat" a nie ja ako blb som mu vypisoval ci to predal a ziadna odozva. Fakt jednanie na "urovni". Vzdy sa da predsa rozumne dohodnut. Inak moj dopyt po kruzkov stale plati tak ak viete o niekom kto predava kontakt na mail :) Moriis: prvy som tu bol ja myslim. Ale ked si pisal este 3 dni predtym ked to tu nebolo tak prvy si bol samozrejme ty.
Abys: tak ten komu ty krouzky prodal jsem byl ja :) A psal jsem mu ohledne nich cca 3dny pred tim nez tady ten inzerat zde zverejnil, pravdepodobne na me zapomnel tak je nabidl ostatnim. Ale to nemeni nic na tom ze chyba je u nej
Turok: nebolo to nic extra ale ide o princip. Ponukal mi na predaj chromove kruzky okolo budikov, pytal ma vsetko adresu tak som hned daval lebo som mal velky zaujem. Nakoniec sa namna vysral a neuracil sa ani napisat ze to predal niekomu inemu. Aj napriek tomu ze som bol prvy zaujemnca. Tomu hovorim pristup. A je tu este niekolko takych ludi no nechcem menovat. Sorry za spam.
Tak to jsem zvědavý, při koupi mi Tommy tvrdil, že vyměnil celé rozvody, ovšem po chvíli přestala těsnit vodní pumpa, tak vyměnil pumpu + znovu celé rozvody.
Invi když to zvládlo to auto loni tak letos po tvé péči to zvládne určitě. Ohledně rozvodů se ti poptám týpka co mu to dělal ale je měněný jen rozvodvý řemen ten druhý vyměněný není.
Ty hadičky slouží na tlak a podtlak. Totiž, mám ten samý problém co ty... Do 4 tis. ot. to točí, ale od 4 to hodí nouzák a konec... Řešil jsem to s bývalým majitelem tvého coupe... Bohužel na nic jsme nepřišli.
Invi: Ano, tyhle hadičky ti můžou házet nouzák... Momentálně mám v plánu je měnit, až se oteplí samozřejmě :) A ten ventil je jednocestný ventil k separátoru benzínových výparů :)
Je to mazec, můj vztek znásobuje skutečnost, že jsem s tím autem ještě ani nejezdil. Už se mi o tom normálně i zdá :D Né teď už jedu od začátku, vidím něco "pofiderného" a raději vyměním. Ten motor hoši to jste neviděli, je doslova slátaný jen na cestu domů pro nového majitele. Ty spony na sání jsem nechápal, tohle hlava nebere, že si někdo vůbec může dovolit motor nechat v takovém stavu a auto prodat.
Po motoru se vrhnu na podvozek, u takových lidí je třeba vše kontrolovat.
S Autem jedu na konci května na sraz přes celou republiku, tak to samozřejmě musím dát do odpovídajícího stavu.
Invi: od kedy si kupil to auto tak si si ho aspon kusok uzil? Ako tak pozeram tak mas len stale hlavu v smutku a vkuse nieco na nom rozoberas. Napisem este tolko ze uzivatel "Tommy Angelo" je neseriozny predajca. Odrbal uz aj mna... Ale takych hajzlikov tu na fore je viac. Zbavit sa veci zdupkat a uz sa viac nestarat. Hlavna vec ze huba plna prazdnych reci... Daj si mazla dokopy. Drzim palce.
Můžu jedině doufat, že turbína je v pohodě, rozvody letos vyměnit nestihnu, podle Tommyho jsou tam nové před prodejem auta. Olej a filtry z principu, kdo ví co tam teď je.
Při demontáži cívek a kabeláže jsem si všiml jedné volné objímky na sacím potrubí. Když jsem tam dostal ruku, zjistil jsem, že všechny stahovací objímky jsou úplně volné. Sací potrubí bylo jen nasunuté na gumových spojích a na pásky už se nikdo neobtěžoval sáhnout. Tímto u mě bývalý majitel absolutně skončil. Teď se budu soustředit na zprovoznění a kontrolu motorových částí, protože kdo ví, co tam ten packal ještě udělal!
No tuto aktualitku mií neřekl, ani nemohl, to auto by bylo asi neprodejné :)) Jak říkám, neřeším, řeším jen v garáži když se nedaří nadávám na všechno co mi příjde do cesty :D
Neberu to zase tak tragicky, jen mě možná mrzí, že jsem se zbytečně zaovíral špatným řešením problému. Kdybych to věděl dříve, tak tu kabeláž vyměním bez řečí. Co už, ani se k tomu nechci vyjadřovat, mám Coupé jaké jsem si kdysi přál a to je hlavní.
ahoj tak vidím, že už konečně víš co ti předchozí majitel zatajil tak snad se ti to podaří dát dokupy a s novou kabelaží z toho bude střela a ty si užiješ spoustu zábavy.
Dnes obrovské zklamání. 5ti měsíční doufání nepomohlo. Motor se dá jednou vytočit do 6000ot/min jen jednou, max. dvakrát a jednotka hodí nouzák (omezovač cca 4000). Podle podzimní diagnostiky jednotka neměla info o klapce, takže zbývá jedině sehnat funkční snímač a vyzkoušet.
Pevně jsem doufal že se problém dnes vyřeší, už dopíjím první sklenici vína pro uklidnění.
Lidi mám další technický dotaz. Od turba do KATu je trubka o průměru 70mm a z KATu vychází 60mm? Případne za nějakou dokumentaci k jednotlivým dílům, nejlépe k přírubám budu opravdu moc vděčný.
Vsak uz taky vetsina lidi uprchla kdyz videli jak tu mluvime..:) Jen Ilca a Karel ti jsou jak prezident FCC a prvni dama (dama v uvozovkach :))..jo a Marcel to tu obcas drzi jako praotec cz coupe :) stara garda zvlastne mluvicich tvoru..:) Jamala licha, turbonatory apod..:)
Hlavne super parta lidi, ses mezi tema spravnyma..;)
Lehce se povídá, ale já s tím motorem nemám zkušenosti, někteří lidé mi tvrdí že musí motor ven a to je pro měnereálné. Pod auto se zřejmě nedostanu, jedině že bych si půjčil větší zvedáky. Chtěl jsem se tomuhle vyhnout :-/
Tak tedy po více než dvou měsících. Kolísající volnoběh mi trochu sráží náladu, ale pořád doufám, že tento problém odpadne společně s vyřešením klapky. Otáčkoměr nic neukazuje, tak neřeknu otáčky, ale tlak oleje při teplotě 90-95°neklesl pod 1.9baru. Ale jak říkám nevím otáčky.
Invi: ještě tam jsou tuším dva šrouby zespod, které za boha nevidíš a pak se divíš, že to nejde. Radši sundej komplet celé sání od hlavy. Jestli máš možnost dostat se pod auto, tak ti ty šrouby půjde povolit(mělo by jít), ale já raději sundávám celé sání. Já vlastně nemám jinou možnost, já mám sání z Kappy :)
Invi: Abys to měl pohodlné, tak bych si to představoval minimálně na vyndání sacího potrubí, abys měl trochu prostoru. Coupe to má ještě docela chaoticky, ty kabely vedou všude a je jich moc. Každopádně musíš odpojit konektor od ŘJ a vytáhnout to směrem do motorového prostoru, a pak pokračovat. Nikdy jsem to nedělal, tak trochu vařím z vody :) Předpokládám že se nepletu a svazek vede průchodkou u spolujezdce.
Nějak bych toho volného času chtěl využít :-) Máte někdo tipy, rady, nejlépe fotky ohledně demontáže a montáže motorové elektriky. Asi to bude nejrozumnější cesta k nápravě jak to všude čtu..
Invi už mi pár lidí říkalo i kolega co dělá 20roků servisáka ve Fiatu že tohle je normální že i u nového auta bude vždy trošku oleje v turbu taky jsem se toho kdy si zalekl a jel hnedka zaním a říkal že mi sundá hadici na jeho novém fiatu bravo co má a uvidím to samé turbo přece nekouří a olej motor taky nebere to vím .) majtel předemnou nechal dělat repas toho turba a myslím že tlačí dobře...
Hoši ale já už jsem dávno zpět díky mé milované přítelkyni :) ano mi koupila ze svých našetřených penízků krásný předvánoční dareček na vánoce já bych si to jinak ze své peněženky nemohl dovolit :( jinak na sraz se s vámi těším i jak uvidím své bývalé coupátko :) http://fiatcoupe.cz/forum/vzkazy/9980-tak-chvilku- zpozdeni-ale-jsem-tu-opet-zpet-/
Adys díky, letos už nemám v plánu auto vytahovat, ale příští rok rád přijedu na nějaký váš srázek poznat vás osobně a hlavně pokecat o těch autech.
Líbí se mi Italské motory, jsou tak nějak.. zákeřné bych řekl? :-D Nevím, něco mě k nim táhne (kromě oprav).
Měl jsem zatím jen dvě "stodvacítky", Tavrii, Žigulíka, Peugeota 309D, pak 205D, 205GTi, Lancii HF turbo, Punto GT, do práce jezdím firemním Scénikem a teď konečně tedy Coupátko. Dá se říct že tou Lancii to všechno začalo, to GTi mě nějak moc nenatchlo, mělo pěkný zvuk se sportovním filtrem :-)
Čau Invi, vítám tě mezi nás úchyláky italský vozů :D Hlavně plno najetých kilásků bez nehody. Znám coupe, i majitele ;) Je to pěkné coupátko. Jinak Frýdek nemám daleko, jsem z Veřovic, kousek od Frenštátu P.R... Tommy: Za chvíli tě bude mrzet že jsi ho prodal! A vrátíš se, uvidíš!!! :)
Spojku už mám domluvenou na jaro, to teď neřeším a momentálně čekám na frajera přes elektriku z Fiatu, bude mi měnit ten poťák na klapce. Tiše doufám že ten způsobuje všechny problémy :-/
Nevím jestli Tommy o tom tady něco psal, volnoběh nepravidelný, kolísají otáčky, ve vyšších otáčkách skáče do nouzáku a plynulá jízda je problém, motor se zakucká. Když pustím plynový pedál a jemně sešlápnu tak se motor také zakucká.
Tommy takže nakonec jsi tady to je dobře, tady bys mohl dostávat sem tam aktuální info o voze :-)
Věřím že dokáže jezdit rychle, ovšem před tímto krásným Coupátkem jsem měl 160ti koňové Punto a to byl teda mazec. Ta 8v "jednačtverka" dostala auto na stovku někde kolem 7mi sekund, to nikdo nechápal. V coupátku se mi zdá, že motor je vypočítán k normální pomalé jízdě a né sportovní. To ale neznamená že tomu tak je, jsou to jen první pocity :-)
Zatím největší překvapeni od té doby, co mám auto doma, na mě vykouklo včera večer, když jsem ho celé přeleštil, to je opravdu nádhera - pár fotek:
Přátelsky zdravím příznivce tohoto unikátního vozu. Mě osobně se toto pondělí dá se říct splnil sen. Tohle auto se mi líbilo už dávno před lety, ale šance ho získat byl mizivá. Tentokrát jsem byl na 100% rozhodnutý že si Coupe pořídím, protože se mi zdá, že těch aut ubývá a myslím si, že je otázkou pár let, kdy se stane pro lidi vyhledávanou raritkou.
Coupátko jsem kouil od člena vašeho klubu (nálepka na okně) takže ho budete jistě znát, asi lépe než já sám :-). Mojí druhou podmínkou dá se říct u všech mých aut bylo přeplňování a jelikož absolutně zbožnuji Lancii Deltu Integrale, samozřejmě i cena hrála velkou roli při výběru, motor je 16VT. Vím že 20VT jede docela jinak a má lepší brzdy, ale stojím si za tím, že 16VT má své obrovské pluska taky. Výkon je mi prozatím docela ukradený, protože se mi auto líbí jako objekt, za kterýmn se lidé opravdu otáčejí. Motor je tichoučký, údajně jetý na Selenii a turbo nekouří.
No trošku jsem se rozjel, ale moje radost je stále obrovská a ovlivňuje mé hodnocení auta :-D
Snad se zde najdou ochotní lide, kteří mi třeba poradí s technickými zádrhely, kterými zatím auto trpí :-)
Jinak předchozímu majiteli se klaním, auto je v nádherném stavu jak z venku, tak uvnitř. Těch pár technických problémů se časem pořeší, to se nedá nic dělat. Na autě jde vidět to úsilí které do něj vložil.