prasklé těsnění pod hlavou?

  • L_hall
    topeni je také krásné měnit :-D
  • Scoupe
    jo hadice za motorem co vede do termostatu je opravdu lahoda. Ještě se podívej v autě pod topení zda tam nemáš mokro..
  • Honza
    mam tušení, že to bude hadice zezadu motoru.. lahoda to měnit :) vzpoměl sem si na hgt:) jak sem tam řešil úniky vody.. přes ko hadice(zestérlá guma prořízlásponama...)
  • Honza
    mam tušení, že to bude hadice zezadu motoru.. lahoda to měnit :) vzpoměl sem si na hgt:) jak sem tam řešil úniky vody.. přes ko hadice(zestérlá guma prořízlásponama...)
  • Petr
    dík za rady,na ten termostat se podívám.Ty montexpásky mám většinou nové-v září jsem měnil chladič
  • L_hall
    Zkontroluj si ten termostat jak chodí prostě stačí nastartovat a čekat .. když se ohřívá zároveň chladič a motor je termostat KO když chladič je studeny a motor teplý je termostat OK. Kup si i nové ty montexpásky nic tím nezkazíš staré už nebudou tak držet, nešetři na nich levné se nedají pořádně dotáhnout a zničí se.
  • Petr
    ztrácí se přibližně 0,5 l na 700 km.Jezdím každý den do práce do Plzně 10km tam,10 zpátky a něco málo v měsíci k tomu,ted to hřeje podle budíku jen 60,v koloně 70.Kouknu se tedy ještě na ty hadice
  • L_hall
    a kolik se ti ztrácí té kapaliny? km vs úbytek vody?
  • L_hall
    Jak píše honza emulze na víčku v zimě je normální. Je to vzdušnou vlhkostí. A to že ti trochu ubývá kapalina, hadice si zkontroluješ doma. není na tom žádná velká věda. Pak bych řešil dále a přesně kovové těsnění pod hlavou je skoro nesmrtelné... takže hadice hadice a hadice... termostat ... zkontroluješ tak že nastartuješ a uvidíš jak se ti prohřívají hadice.. když se začnou hnedka ze začátku prohřívat i hadice do chladiče je špatný, ale jestli až po dosažení teploty 88-95 tak je v pořádku, přesnou teplotu zjistíš dle diagnostiky... budíky ukazují něco jiného než je realita neboli lžou jak když tisknou ale to je u italů normalni
  • Petr
    no jo,jenže mě se kapalina ztrácí..Dorasovanej motor-jak jsem psal na začátku,měl jsem v háji vodní pumpu a voda mi z auta doslova tekla,před každou jízdou jsem doléval 3 litry,to taky asi moc OK nebylo.Co ted tedy?Zjistí to servis bez toho ,že by se hned musel rozdělávat motor?
  • Honza
    v zimě je emulze vcelku normální.. měl jsem ji na stilu a rozhodně se voda neztrácela..

    navíc 20VT má těsnění pod hlavou celoplech, takže pokud ten motor není nějak dorasovanej (uštvanej, přehřátej), tak yb mělo přežít vše..
  • Petr
    dík za rady,motor mám 2.0 20VT.chladič mám úplně novej,starej měl prasklinu,v září dělaný rozvody kvůli vadný vodní pumpě,vše mám ted nové.Nikde nepozoruju,že by kapalina někde kapala.Mohl by to třeba být ten termostat,to ale pořád nevysvětluje tu emulzi na víčku oleje-všude píšou,že se to projevuje,když se tam dostane chl.kapalina .V neděli jsem měnil olej,emulzi šedohnědobílou jsem z víčka do sucha otřel,dal jsem novej olej,včera dopoledne kouknu na víčko a je to tam zas,takže myslím,že to bude to těsnění pod hlavou...
  • L_hall
    Hele koukni na ty netěsnosti hadice na našim autech už jsou staré... osobně jsem řešil dlouho úbytky vody a vždy jen hadice. doporučuji vylít vodu všechny sundat dosedací plochy očistit od bordelu bývá tam něco alá vodní kámen dát nové montexpásky. A pořádně je zkontrolovat... popřípadě trochu zakrátit. a to ohřívání no upřímně řešil jsem to minulé léto vyměnil jsem termostat atd... a je to tak nějak nastavené že to ukazuje 70°C to je na motoru 90°C stačí vzít diagnostiku a kouknout kolik ukazuje snímač teploty pro řídící jednotku popřípadě během ohřívání sledovat, kdy začneotevírat termostat. Dal jsem přímo kabel od snímače na budíky a stále 70°C. Vykašlal jsem se na to a cca z měsíc jsem to řešil i na alfě 156 2005 1.9 jtd a taky stejný problém nicméně se i projíždělo forum alfy a píší o tomto jakoby problému. jinak silikon hadice na ebay vyjdou cca do 3000,- tis komplet sada a jsou opravdu dobré.
  • Honza
    1( jaká motorizace
    2) může to bejt KO chladič, KO vodní pumpa, KO některá z hadic... chche to nastartovat, ohřát a sledovat , nebo místo víčka nádobky dát upravený víčko a systém otlakovat.. třeba se netěsnost někde projeví..



  • lukas.01
    Nemusí to být těsnění pod hlavou, klidně nějaká netěsnost systému (hadice, spoje, topení). Že se neohřeje může být propouštějícím termostatem.
  • Petr
    Zdar,potřebuju poradit.V září jsem nechal dělat výměnu rozvodů-měl jsem v háji vodní pumpu.Bohužel¨mi mizí chladicí kapalina-cca 0,5 l za měsíc a na víčku na dol.oleje mi to dělá takovej šedobílej povlak.Podle všeho,co jsem se dočetl to vypadá na prasklé těsnění pod hlavou:Jinak auto jezdí celkem normálně akorát moc nehřeje-větš, jen kolem 70.Počítám,že to mám už od doby kdy mi odešla vodní pumpa a doléval jsem i 3 litry denně což,takže už s tím jezdím od léta cca půl roku.Je to skutečně prasklé těsnění pod hlavou?Na kolik vyjde oprava?Motor musí zase ven?Za rozvody jsem dal v září 13000,- a ted tuto.Dík za nějaký rady