20VT přehřívání- nutná rada

  • toor
    Tak takhle to je. Musím se na to kouknout, to víčko asi nefunguje jak má. Díky.
  • Milda_K_20VT
    Když je vysoká teplota a velký tlak v chlazení (nějaká hodnota asi 70-100kPa), tak na víčku pomalu povolí přetlakový ventil a upustí trochu vody hadičkou. Když jsem to kdysi přehřál, tak jsem ten ventil asi "upekl". Nedržel tlak, profoukl jsem i pusou a pořád jsem doléval vodu.
  • toor
    Já mám na cupe 1.8 hadičku, a na Marei 1.8 ne. Nechápu, k čemu tam ta hadička je. Akurát se mi rychle odpařuje voda. Pokaždé když vypnu motor tak to z ní syčí, motor se nepřehřívá. Má to tak být? Podle mne to není uplně normální tak často dolívat vodu.
  • Alejandro
    mám
  • Milda_K_20VT
    Klucíííí. Máte někdo víčko na expanzce bez dirky, bez hadičky?
  • Petr613
    možná blbost ale nesou prohozený hadice od chladiče?Porovnat hodnoty na budíku a na diagnostice. kontrola ukostření.
  • Milda_K_20VT
    Víčko expanzky docela lehce profouknu, tak jsem koupil nové. Nové už ani náhodou neprofouknu :), protože je celé zalité bez dirky a bez hadičky. Máte víčka s dirkou nebo i tohle nové zalité je v pohodě?
  • Milda_K_20VT
    Bylo přehřívání, takže se vyměnil chladič. Přehřívání zmizelo, dali jsme vodu v expanzce na "MIN" a test na volnoběh bez jízdy dopadl takto: při 70°C voda v expanzce leze o 1 cm nahoru, při 80°C voda leze o 2 cm, při 85-88°C spíná větrák, voda pak leze ještě trochu výše až leze hadičkou na expanzce ven, na budíku 88-90°C nezvyšuje se ale voda leze ven. Při ťuknutí o plyn voda někdy sleze nazpátek o ty 2 cm.
  • sebo 1.8 16V
    Skorej to čidlo keby mala chladiaca zmes 110 je poznať na nej a je podtlakom !!
  • Honza
    1) odvzdušnit

    2) otlakovat

    3)testnou víčko nádržky jestli drží tlak... dost čatso je víčko KO a chladící kapalina se tak již vaří poměrně nízko což způsobuje parní bubliny a prudkej nárust teploty na budíku
  • Elkar
    beru zpět těch 83°... ono je to možná taky 87°. nejsem si jistej. pak +5°bude první ventilátor a +10° bude druhej jako taková krizitcká hranice což by mělo vycházet právě těsně před 100°... nějakých 97-99. Čili na 100°by se teplota vody nikdy dostat neměla.
  • Elkar
    Voda: Celá ta soustava chlazení je dělaná na to, aby držela teplotu na provozních 83° kdy má zhruba otvírat termostat. Cokoliv nižšího nebo vyššího je špatně.

    Samosebou když pojedu kudlu a pak přilítnu do kolony tak se to vyhoupne ale i tak by ten chladící okruh ve spojení s ventilátory neměl pustit přes 97°kde se zapínaj obě sahary na druhej stupeň.

    Neříkám, že na okrohu to tak bude fungovat, ale v normálním provozu ať už pojedu jakkoliv tak by to tak mělo být, ať už je -20°pod nulou nebo 50°na slunci.
  • Meloun
    Milda20vt: to samé dělá i mě, taky sem si myslel že mám špatný termostat ale pokud lidi tady říkají že ne tak to tak asi má být :-)
  • IceTnT
    zitra kouknu na ty kostry.... a vymenim pak cidlo
  • Tlama
    IceTnT - a máš tam opravdu tu teplotu kterou vidíš na teploměru budíku??- nějak se mi nezdá když tvrdíš že nemáš natlakované hadice a na teploměru 110- to by už jsi dávno vařil- zkontroluj kostru na palubovce i motoru jestli tě to neklame
  • Milda20vt
    zdar ja mam zase opacnej problem ve meste poho voda 90 a olej cca70az90 ale akonahle sem mimo mesto tak voda je na cca70 a olej 40°c
  • IceTnT
    dnes jedu ne a teplota 110st tak zastavim pockam aleze to na 120 asi tak vypnu motor a hned nastartuju a je tam 90st divny co?
  • Feki
    Nebude to co kus to spatnej kus...Ale proste jen rikam ze pokud se dela pro VW,Seat,Skoda atp tak se klade duraz na kvalitu jen minimalne,ne jako u Audi treba..To samy Behr a Valeo..Jsou to schodny kusy,jen kdyz se posilaji do Behru tak se poustej i kusy co by Valeo oznacilo za zmetek..Pro Behr se vic maka,ale min kontroluje a klade duraz na presnost atd,to znamena ze cas od casu se muze stat ze je nejakej kus proste totalne na h...o.:( netvrdim ze kazdej..
  • Coupe20VT PLUS :-D
    já mám BEHR a bez problému...
  • Feki
    Mozna jak pise Phoboss...Montujem pro Valeo a Behr hadice a konektory na chladici soustavu a reknu vam ze veci od Behru jsou narozdil od Valea(kde se klade nejvyssi mozny duraz na kvalitu) tak jsou pekny sracky a v zivote bych to do auta nechtel..:)
  • IceTnT
    Z výfuku nic ani obláček, soft tam mám, to je vše ok i směs na AFR wideband cotrolleru je ok.
    Ono se to hřeje hl. ve městě pomalou jízdou a stálým rozjížděním, nebo když jedu a šlápnu tomu tak to vyskočí skoro okamžitě tak do cca 20s na 120st z 90st
  • Phoboss 1,8 16V
    Nenadával tady někdo nedávno na ty termostaty od firmy Behr? Starý byl špatný že jsi ho měnil? Zkusil bych tam hodit ten starý i kdyby byl třeba pořád otevřený, třeba je ten nový špatný a neotevře se celý a motor se nestačí chladit...
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    s timhle turbem když tlačíš 1,4 tak máš jistě vhodný soft že? takže se to určitě nehřeje tím že by byla chudá směs a už by začínaly praskat přepážky na pístech? nejdou z výfuku modré obláčky jako když se šlukuje doutník?
  • IceTnT
    myslím že tím to není
  • Coupe73
    A nemůže být problém v elektrice? Mě už se taky kdysi stalo, že to vylítlo a za chvilku spadlo na svých 90. Taktéž benzínová ručička mi vylítla na plnou nádrž a za chvilku na realitu.
  • IceTnT
    právě že zádný zásah do chlazení tam nebyl dělán teda kromě toho co jsem vyměnil. Ale přijde mi že to začlo od té doby co jsem zvedl pln. tlak na 1.4bar. jinak turbo je tam gt2871.
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    kdy to začalo dělat? nemyslím datum,myslím po jakém zásahu do čehokoliv co má vliv na chladící soustavu?
  • IceTnT
    no mě právě voda drží teda dokud nejde do červ to mi jednou praskla i hadice, ale jinak i kdyz na budiku je 110 tak jsou meke hadice. Ja uz nevim fakt jsem s toho blb.... Zbyva fakt asi jen ta hlava no....
  • Kubajz20VT
    mě se to taky často přehřívalo a voda šla okamžitě ven a dělalo mi to jen netěsný víčko na expanzce ale to ti asi moc nepomůže..:)
  • IceTnT
    Ahoj, už si nevím rady tak jestli má někdo obdobnou zkušenost, pořád se mi přehřívá auto teplota vyleze třeba na 110 pak pomalu spadne když jedu naplno rychle vzroste až uplně do červena.
    Chladič nový VALEO, Termostat nový BEHR, pumpa vody nová.
    CO ve vodě není měřeno.
    Hadice nejsou netlakované.
    Ovzdušněno dobře.

    už fakt nevím co stím, ale jako že není co ve vodě by nemělo být těsnění ani křivá hlava, ale toto je poslední možnost asi kterou budu řešit ve střed, teda pokud někdo neví.