Ložisko u serva.. asi :)

  • Džanek
    Takže saga bude pokracovat vymenou vodici kladky na spodnim remenu:D Treti mechanik v rade celkem sebevedome vytusil problem tam, tak sem zvedavej:)
  • Džanek
    tak nejak doufam, ze zakopanej pes bude v tom spodnim remenu. Jelikoz vsechno zacalo po vymene napinaci kladky na nem.

    No auto bude muset zase pod kudlu. Uz po 3ti kuli tomu samemu.. tato efektivita servisu me privadi k silenstvi.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    Co kladka napinaci na tom druhém remenu co se šponuje tím imbusem u klimy?
  • Džanek
    Takže shrnutí:
    závada přetrvává i po výměně:
    1) napínací kladka na spodním řemenu (klika-servo) tehdy se závada projevila 2) ložiska řemenice na servu 3) řemenu klika-servo

    Moc toho už nezbývá:)jen řemenice na klice a vodící kladka.

    Zvuk anglicky chirp=cvrlikání se ozývá vždy po startu studeného motoru. Po zahřátí ustupuje. jelikož bezprostředně po výměně řemenu nebyl zvuk znát ačkoli řemen byl studený, motor a kladky teplé z toho vyvozuju, že problém nebude v řemenu.

    Koupil sem si jednoduchy stetoskop s tyčkou. Ale nic zvláštního jsem nevysledoval. Napínací kladka nic, vodící kladka nic, řemenice nic... Altik, klima, servo nic. Zvuk jde od jinud:( Šíří se jednoznačně víc od kole než zvrchu od klimakompresoru.

    Po nachytření na Youtube jsem došel k fenomenu: "misalignment" což je vyosení řemenic/kladek což je zpravidla příčinou cvrlikání/štěbetání řemenu.

    Nicméně výměna samotné napínací kladky, která řemen nijak neusměrnuje by na toto neměla mít vliv?! Když řemen pokropím vodou, tak se zvuk na chvíli zintenzivní a následně mizí tzn. zvuk jde od spodního řemenu.

    TAKŽE CO DÁL? JAKÉHOKO NÁPADY VÍTÁNY:)
  • Coupe20VT PLUS :-D
    jenže 20VT nemá řemen na vyvažovák... tam je poháněný uvnitř od olejového čerpadla...
  • Džanek
    problem se s nejvetsi pravdepdobnosti tyka remenu Klika - servo a servo - altec- klimakompresor. Nikoli rozvodoveho remenu jak doufam.

    Objevil se totiz v navaznosti na vymenu napinaci kladky na spodnim remenu (klika - servo), nasledne jsem nechal menit lozisko remenice servo-cerpadla. Kladky mechanikem snad zkontrolovany.

    dalsi postup bude asi vymena remenu.. coz se mohlo udelat na zacatku..
  • George
    Nečetl jsem si to úplně celé, ale pokud ti jde o to tzv. mečení, tak to mě dělalo taky. Je to nejaká z těch kladek na vyrovnávacím řemenu. Pokud to je stejné jako u 16VT. Já jsem ten řemen dal pryč a je to v pohodě. Mě to také dříve nedělalo, dokud jsem neměnil rozvody a kladky. Řemen je pryč a mečení kozy taky :D
  • Džanek
    tak sem si pořídil zase jednu drahou zkušenost kam už v Brně nikdy víc:/

    Jinak jsem tak studoval po Youtube a dospel k dvojim moznym pricinam:

    problem napnuti remene nebo ze remenice nejsou v rovine.

    Muze byt problem starsi-na pohled bezvadny remen, ktery se sunda a znuvu napne? Protoze remenice jsou na svych mistech, takze si moc neumim predstavit, ze by se sundanim a nandanim dostaly mimo idealni/spravnou rovinu.
  • Lenoš20VTLE
    3 hod práce max
  • Džanek
    Ložiskem to nebylo..
    tohle je vysledek po 14 dnech v servisu!!

    https://www.youtube.com/watch?v=Vt8q3ajI2gQ

  • Džanek
    Hoj Pegas:), moc to nevidim.. pokud bude auto jezdit.. tak se jede na narozeniny..

    Pert613/Lenoš.. kluci na jak dlouho to je zhruba operace? abych měl představu až na me vytasi sumu za praci. ZXacinam mit trochu pocit ze to trochu umele natahuji.. Diky.

    Ložisko sem kupoval: BA2B 633313C
  • Pegas77
    Džanek : to asi nevypadá že by jsi jel na sraz tento vikend v Jedovnicích :(
  • Džanek
    diky, lozisko uz je konecne po tydnu! venku. Kulicky zdaji se byt ok.. tak se bojim ze bude problem jinde, ale uvidime az se to zas sesklada. Auto uz je dyl jak tyden v servisu..

    napinaci kladku klika-servo mam novou, takze tam by problem byt nemel.
  • Petr613
    Jde to v pohodě vyndat na jaře jsem měnil,rachot jako blázen vyměním ložisko a rachot pořád,nakonec to dělala napínací kladka na ten řemen jinak ložisko podle toho skf čísla pasuje z pračky má dokonce lepší gufera a stojí cca 600 Kč kupoval jsem v Libni
  • Lenoš20VTLE
    povolíš ten šroub sundáš řemenici a servo vytáhneš
  • Džanek

    obrázek s tím prokletým ložiskem
    (je potřeba zkopírovat link a upravit - vymazat mezeru v "http" zhruba uprostřed) nevím proč už nejdou vkládat ani linky:(

    http://www.fccuk.org/forum/imagepopup.php?image=ht tp://i1193.photobucket.com/albums/aa353/uel-24/25032011399.jpg
  • Džanek
    kluci a jak na tu remenici u serva? Jde servopumpa vytahnout bez povolovani motoru?

    Ted mam auto v servisu a chlapum se do toho moc nechce.. resp. narazili na problem jak ho dostat nejlepe ven:)

  • amadeus69
    Hlavním důvodem rachtání byl altík a přeplej řemen. Pomocí Ondry jsme ho dali dohromady řemen jsem nastavil jak má být a je ticho.

    Jinak ložisko na servu preventivně vyměněno za origo nové ložisko co mi sehnal Marcel, za což mu děkuji :)
  • POL 20VT
    amadeus69: jak si pokročil?
  • Coupe20VT PLUS :-D
    problém vyřešen, byl death altík... ale za označení děkuji,
  • Spartak
    Tak jsem dělal rozvody na svem 20VT, společně s nimi také ložisko serva, protože jsem neznal typ, musel jsem jít pro něj do Fiatu (chtěli za něj 2000,- šmejdi jedni). Pro ostatní: ložisko je od SKF typ 633667 AB. viz. foto a půjde koupit v běžném krámě s ložiskama
  • amadeus69
    Taxem to celé rozebral a nezjistil příčinu toho rachtání, bez řemenu všechny klady a ložiska ševelí jako housle, jak to dám dohromady a nastartuju tak to rachtá jako zetor - prostě rachtá to celé od serva altíku až po klímu jedno víc než druhé :(
    Začíná mě to prudit :(
    Jinak bez nahozené řemenice to jede krásně klídek, takže rozvody ok.

    Jak jinak poznat keré ložisko nebo kladka je v prčicích?
    Díky moc za nápad/pomoc
  • amadeus69
    Domluvil jsem se s marcelem že mi ho sežene, jen nevím jak dlouho to bude trvat snad co nekratší dobu jinak na sraz nedorazím :((
  • Coupe20VT PLUS :-D
    ložisko koupit ve FIATU... nic rychlejšího mě nenapadá... nebo by ti někdo musel napsat typ a já bych ho snad splašil rychle...
  • amadeus69
    Ty jo tak to mám radost, teď kde sehnat ryhle to ložisko a jak to co nejrychleji udelat abych stihl sraz :(
  • Coupe20VT PLUS :-D
    to není dementní... vyměň ho co nejdřív, protože může tohle ložisko za cca 500,- být příčinou destrukce celého motoru. když se hlodne, přerve plochý řemen, a ten se může namotat pod rozvody...

    kdysi to tu psal Marcel... ale přesný typ ložiska neznám. kdybych ho věděl, určitě ho dokážu sehnat...

    jinak k výměně: demontáž řemenice, stahnout servo směrem k turbu, vyndat seigerky, a pak ho nějak vydolovat ven. ideální je horkovzduškou nahřát ten hliník, jde to pak líp. ale nevím, jestli to dokážeš na autě. já to vyndaval a nasazoval když jsem měl motor a hlavně tu hliníkovou nohu vyndanou venku...

    montáž opačně: nahřát hliník, nalisovat ložisko, atd...
  • amadeus69
    Jinak sorry za dementní dotaz ale chci to mít v cajku všechno :)
  • amadeus69
    poslední dobou mi začlo rachtat něco kolem altíku, včera jsem to odstrojil a zjistil že to není altík ale pod ním (asi servo). Nejspíš je v prdeli ložisko páč je vidět že když se točí tak se trošku klepe a ten randál jde z toho místa, tak se předběžně ptám:

    Jak moc je náročná výměna toho ložiska (zvládne to průměrný mechanik)

    Kde ho sehnat a za kolik (v auto kelly atd nic nemaji)