šrouby M14 a stržené M12

  • Alejandro
    šroub jsem sehnal....kupodivu prošel podložkou u kolem bez vrtání...ani kotouč jsem nevrtal,jen rovnou projel závitníkem
  • Coupe20VT PLUS :-D
    sem ti říkal, že ten material je svině houževnatá... a co šroub sehnal jsi? a co kotouč a kolo vrtal si?


    doufám, že né ruční vrtačkou, protože pak nemáš šanci trefit osu a mohlo by to nadělat velkou paseku...
  • Alejandro
    po ulomení jednoho zavitníku a asi třech pokusech auta spadnout jsem to převrtal na M14 1,5 a zachránil náboj...ted to ještě odzkoušet co to udělá po pár km:)
  • Coupe20VT PLUS :-D
    já mám 14 x 1.5 tohle stoupání už jen tak nestrhneš, ale kolem a kotoučem ti ten šroub na 100% neprojde...


    převrtat taky je jediná možnost
  • Alejandro
    no tak asi převrtám ten jeden stržený závit na M14 1,25 (víc závitů) a nebo by bylo lepší 1,5 (lepší dostupnost šroubů)??? Koukal jsem, že to projde i podložkou a diskem, takže to bude asi nejlevnější řešení...
  • Coupe20VT PLUS :-D
    to je bohužel pravda. přední ložisko nelze vyndat nedestruktivním způsobem...


    a s těma šroubama bohužel měli také pravdu. musíš si je někde nechat udělat na zakázku...
  • Alejandro
    tak dnes jsem to řešil v serisech po okolí a nestačil jsem se divit, prý na M14 nejsou šrouby a prý vyvrtání nových děr M12 by bylo dražší než nový náboj,ach joooo,co vlastně umív těch servisech?:/jo a ještě prý musí vyměnit i ložisko,které se rozpadne při výměně náboje vpředu...co je pravdy n tom že musím koupit i ložisko?://
  • Alejandro
    fajn, díky moc všem za rady....jako nejlepší se mi jeví vyvrtat 4 nové díly a nebo pak sehnat náboj jiný a vyměnit ho
  • Coupe20VT PLUS :-D
    jde to na autě přes přípravek, ale je to fakt na pytel... zadky jdou vyndat v pohodě, ale předky tak záživný nejsou.
  • k3lukas
    Na aute je to na hovno vyndej to cely i spoolosou a nic nezkurvis a nech to prevrtat.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    šlo by to, kdyby ten náboj nebyl tak odolnej... :-D závitníky se tam lámou. ale pokud se to převrtá 12.1mm vrtákem, odstraní se tím vlastně jen původní závit, a zůstane jen čistá díra. pak už jen přeřezat závitníkama a je po problému.
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    myslim že půvdní stoupání je 1,25 a tak tam ten závitník můžeš nacpat přímo :-) když to stoupání zachováš. zbytek úprav včetně nových šroubů je jasný
  • Coupe20VT PLUS :-D
    já mám kompletně předělané vše na M14 x 1.5 a je to super...

    musíš převrtat náboje, podložky, kotouče a kola... Já mám doma stojanovou vrtačku, tak to bylo fajn a na předky jsem dělal takový přípravek... každopádně já jsem na výsost spokojený.

    další věc jsou jiné šrouby. Ocel třídy 15 zlepšená na nějakých 140kg na mm2.


    pokud bys chtěl poradit co a jak, zavolej na 775876608
  • Alejandro
    k3lukas: a mohu to převrtat na autě?mi říkal totiž mechanik, že by se musel vyndat náboj a že se rozletí ložisko, který stojí tak 2000,-

    Honza: jsem hledal a třeba autokelly vubec neprodává náboj na přední nápravu a nenašel jsem na 20VT:(jen na zadní napravu
  • Honza
    při cenách a dostupnosti dílů nemá cenu řešit cokoliv jinýho krom nový náby, třeba vč. těhlice...
  • k3lukas
    Kdyz prevrtas na 14 tak ti tam pak nepujde treba rezerva a mozna bides muset prevrtat i kola? Ja jsem to resil tak ze jsem vyndal tehlici a nechal jsem vyvrtat mezi diry dalsi diry 12.
  • Alejandro
    ahoj
    Pote co mi vyměnili přední rameno kdysi jsem si zapomněl zkontrolovat dotažení kol a málem mi včera upadlo kolo levé přední. A nebo mě to někdo povolil na sídlišti:/ Bohužel se mi to vyžvýkalo tak, že ani po protažení závitníkem to dlouhodobě nedrží. Co s tím? přešli jste někdo na větší závit M14? nebo koupit nový náboj? nebo existuje nějaká metoda jak to levně spravit? Bohužel tam mám ještě podložky, tak možná ty šrouby jsou namáhaný trochu víc...ale i tak, vždycky když jsem to dotáhl pakou tak to bylo v poho...délka šroubu byla správná