oživení "zašlého" laku - procedura by JP

Jelikož každý z nás hledá nejlepší postup na rozleštění laku, zde je jeden zaručenej, ale trochu pracnější - přesně tak jak ho napsal  místní člen JP na AHC (kam ne každý znás leze každý den..)

"Já mám na takhle zašlý laky (od myčky + bílý povrchový škrábance) "zaručenej postup". Je to teda časově dost náročný, ale výsledek zatim vždycky stál za to. Kup pastu na škrábance od Sonaxu a důkladně (ale ne moc silně) s ní celý auto obrus. Pak vezmi nějakou z těch rychloleštěnek v barvě auta (používám Turtle wax Color) a znova ho celý vylešti. Pak největší pakárna, která ale udělá nejvíc - klasickej tvrdej vosk. Doporučuju žlutej Simoniz v plechovce ( [ Link ] ). Na závěr znova tou barevnou leštěnkou - ta teprve pořádně vytáhne lesk i hloubku.

Možná někdo napíše jednodušší postup, ale já mám zkušenosti takový, že:

  • když se lak nezbrousí pastou, škrábance tam zůstanou,
  • když se lak nenaleští barevnou leštěnkou mezi pastou a tvrdym voskem, ztrácí ve finále hloubku
  • když se lak nenaleští tvrdym voskem, stačí aby párkrát zapršelo a všechno je v tahu, navíc ten lesk se taky nedá srovnat...
  • závěrečný leštění barevnou leštěnkou je to, co teprve ukáže výsledek - zaručuju se, že to stojí za to... Navíc to vydrží hodně dlouho (pak už to stačí jen občas přejet tou barevnou a ten základ tam pořád je).


Má to jenom jednu vadu - kamarádi mi často při pohledu na moje auto řikaj, že jsem leštěnkovej úchyl:)"

a ještě drobná připomínka:

POZOR POZOR! Neodpovídám na maily lidem, který se ptaj na věci, co tu jsou 3x zodpovězený, nebo naprosto nesmyslný (jako třeba jestli to provozuju po dešti nebo za sucha). Vlastně už asi ohledně tohohle threadu neodpovídám na žádnej mail:-)).

Neni v tom proboha žádná věda, prostě zašlý auto vobtáhněte brusnou pastou, leštěnkou, tvrdym voskem, leštěnkou a konec. Je fuk jestli to bude Simoniz, Turtle Wax nebo Sonax...

 

a jak vypadá výsledek? takto:

2007-07-22-12-06-562592.jpg