-
17:46:44 29.1.2013
Jakub 2 -> jaké jsou tvé poznatky ?
-
11:53:54 19.10.2012
já ho mám teď čerstvě po výměně, chystám se přidat video, už tu je před výměnou, dal jsem tam origo, skusím pak taky rozebrat starej jelikož jsem si ho vzal.
-
11:30:27 19.10.2012
Martin
Keď budeš repasovať variátor daj do kanálika ten spätný ventil oleja či sa to prejavy na životnosti opravnej sady
-
20:37:27 16.10.2012
zdar, nemáte někdo ty aretační přípravky na sací vačky? na 1.8 nebo nebyl by tu někdo ochotný mi vyměnit tu pružinku ve variátoru? z okolí děčína, popř. liberce
-
22:51:02 14.10.2012
Dík takže by to malo fungovať?
-
20:10:05 14.10.2012
-
20:01:19 14.10.2012
vlez do eperu a najdeš..
stojí to cca 110kč -ověřoval jsem to ve fiatu..
-
19:53:38 14.10.2012
Nejak sa mi nedari na nete pod tým číslom od fiatu žiaden spätný ventil nájsť :(
-
12:36:52 14.10.2012
mam stilo 1.8 2003 s ventilem v bloku (fiat prodává pro starší motory ventil kterej s edává do kanálu do hlavy..)
jediný co mi po startu zarachtá jsou hydroštely, když už těžce přejíždím olej, jinak mam stále klid...
-
23:48:10 13.10.2012
ze by to bolo v tom? Mno už ostáva nájsť barču po roku 2003 a keď nebude klepať dám si urobiť úpravu na ten ventil
-
22:53:35 13.10.2012
ano taky...
-
22:48:24 13.10.2012
Mimochodom 20V ma spätný olejový ventil?
-
22:32:40 13.10.2012
Ja ho budem meniť tak za 30tkm a kľudne ho nafotím aj makro režime a zapájam sa do toho keď už budem otvárať motor chcem aby to vydržalo 200Tk . Nemám to problém urobiť priamo vo Fiate v Trenčíne ale tam mi nebudú upravovať hlavu pre ten spätný ventil to mam zase vyhliadnutý servis kde robia závodne úpravy motorov . Asi fakt v lete vyhliadnem v bazáre barču po roku 2003 a nahrám to keď to bude klepať spätný ventil nič nerieši
-
22:24:49 13.10.2012
hoši, tenhle váleček z 18ky už se tu řeší snad 5 let a dones ho nikdo z vás nerozpitval,nenafotil a nedal na web!!! co po nás tedy chcete? Já už ho měl rozebranej před 3ma rokama ale držim hubu a čekam na vás s malorážkama!
-
22:17:45 13.10.2012
no konečne sme u jadra problému :)
-
22:11:42 13.10.2012
jiná konstrukce,v 18kovym je víc věcí a tam bude asi ten problem
-
22:10:15 13.10.2012
jaktože na 5 ti válech ty variátory neodcházejí?
-
22:08:39 13.10.2012
dnes jsem byl v dílně tak jsem cvaknul jetý brkošky z 5ti válových měničů
-
14:38:32 13.10.2012
Jardas
Podla popisu Honzu nemyslím že len nejakým vyhodením alebo zablokovaným ale prerobením na tu verziu na 83Kw ibaže jednotku más že tam variátor je .Takže nemyslím že je to jednoduchšia cesta .
Skorej by bolo asi naj zohnať novy variátor a do montovať ten spätný olejový ventil ktorý vraj zabezpečí aby neostával variátor "bez oleja" po vypnutí motora a vraj sa zlepši aj funkcia hydier . Ak by to vydržalo 200Tk by to bolo už do konca životnosti vozu aspoň môjho určite
-
10:12:52 13.10.2012
Zkusím to ještě jednou :-) : jde ten variátor nějak vyhodit natrvalo z motoru? Samozrejme aby auto dále jezdilo :-)
-
22:04:36 12.10.2012
nikdy není nic věčné...
-
14:38:41 12.10.2012
Opravná sada je aj od Ricambi aj od "bez názvu"
To skúsim zistiť či fiat nejako upravil variátor a dodáva iný podla mojich informácii ten istý Ricambi len za nejakych 250eur .
Martin
Hm myslíš že niekto vyrobenú pružinku riskne a namontuje to tam ?
Na nete bolo písane že staršie variatory sú komplet opotrebované že to vidno aj bez merania
Keby fiat vyrábal iné síce drahšie ale už na furt by sa to aj oplatilo kúpiť
-
13:29:26 12.10.2012
a je to ten samej jo? na FC 1.8 zkusim ho obědnat a uvidim
-
12:53:47 12.10.2012
-
12:27:23 12.10.2012
jakym zpusobem se da variator uplne vyradit?
-
11:13:00 12.10.2012
zrealizoval uz niekto vymenu variatora v autorizovanom servise FIAT? Ak ano co chceli za kompletku?
-
09:14:35 12.10.2012
Fiat sám psal že variátory které používal na těchto motorech jsou špatné. Pokud si ho necháš ve fiatu teď vyměnit dají ti trošku jiný typ, který je bez problémů a přežije možná životnost motoru.
Jinak opravná sada je přesně jak píše Marcel druhovýroba, která je ze sračkoidních materiálů a někdy nevydrží ani do první výměny oleje :D
-
08:47:11 12.10.2012
Udělejte návrh a výkres pružinky, jakej matroš a rozměry, u nás je pérovna tak bych to možná zkusil přes známýho pokud by to tu někdo chtěl
-
23:03:56 11.10.2012
Neviem neviem Toyta stým mala problém tiež myslím do roku 2002 . Ale bol by som zvedavý keby dakto skúsil vyrobiť tu pružinu:)
-
22:57:38 11.10.2012
myslim že fiat tu opravnou sadu nedodává,to je druhosračkovej dílec a proto je u něj možný úplně všechno
-
22:08:08 11.10.2012
Nemyslím ze by absolútne kvalitná pružina bol problém vyrobiť a ze by Ricambi robilo hanbu aj sadou aj variátorom ktorý vraj začne po 100tisic km klepať znova . Že by bol záujem aby sa ten diel pravidelne menil "kupoval"
Neviem v každom prípade pri výmene rozvodov to dokopy nahodí cenu 300euro za materiál
-
20:39:05 11.10.2012
ten dílec je jednoduchej,je to jen soustava dvou základních dílů se šikmým ozubením a vratnou pružinou. nacpeš to tlakem,píst popojede a díly se vzájemě protočí. odpustíš tlak,brkoška to vrátí zpět. podle mě problémy jsou dané životností origo péra a pak životností péra v sadě na opravu které nejspíš jako většina druhodílů bude stát za hovno už v krabici = never ending story furt dokola jako s každým jiným druhodílem. můžu se plést,ale často nebývám daleko od jádra pudla!
-
19:21:21 11.10.2012
to potom nahraj som zvedavý
-
19:17:50 11.10.2012
Já dneska odvezl mazla do servisu, dostane originál variátor, tak se moc těším až ho snad zítra odpoledne přivezu, jak bude znít. Snad to fachmani stihnou, dostali toho na práci celkem kotel, ještě jsem přidal geometrii, jelikož jsem měl volant lehce na pravo při jízdě rovně.
-
18:26:41 11.10.2012
mno skutočný dôvod som sa vážne nedozvedel .Ak by bol problém v tej pružine o tesnenie tak by ta opravná sada vydržala ako novy variátor to sa nestalo .Najprv sa to zhadzovalo na 1 verziu variátoru ale mam ročník august 99 v tom to tiež nebude . Ďalšie názory boli ze sa znehodnotí zlým mazaním nekvalitným olejom a usadzovaním "bordelu z neho " . Fiat to vraj tiež priznal tým do-montovaným toho spätného ventilu oleja . Bolo by dobre keby si niekto ozval kto ma motor Fiat 1,8 od roku 2003 stým ventilom či už klepe.Asi najjednoduchšie bude si vyhladnúť v lete barcu na predaj po roku 2003 a pôjdem si to vypočuť.Uvažoval som o do montovaní toho ventilu do môjho čo to vlastne spôsoby som sa nedozvedel:)
Marcel
keby to bolo tou pružinou tak by ta opravná sada pomohla na dlhšie nie?
Ale nehádam sa chcem zistiť prečo to odchádza .Možno mechanicky systém variabilného časovania ventilov bol špatný krok všeobecne. A v normálnej cene nieje možne vyrobiť dlhodobo presný a pevný variátor
-
23:02:23 10.10.2012
myslim že to řachtání dělá vůle kterou dovolí unavený vratný péro ve variátoru. Kdyby někdo dělal v pérovně a udělal jich X z pořádnýho matroše tak máme do smrti klid
-
12:13:55 10.10.2012
rozdíl je hlavně ve vačkách - VIS a variátor jsou jen fíčury co rozšiřujou použitelný pásmo otáček a vylepšujou emise...
krom vaček a řj nejsou mezi 1.8mama velký rozdíly (83kW má ještě jinačí ojnice)
hlavní mechanickej
1.8 83kW
časování 202° a zdvih 8,5mm na obou stranách
1.8 96kW
sání 206° a 9mm
výfuk 202° a 8,5mm - stejná hřídle co se točí jakna sací i vejfukový straně v 83km (i dle eperu..)
1.8/2l TS (106/114kW)
sání 219° a 9,5mm
výfuk 218°a 9,5mm
vačka a to jak k ní naladíš palivo a směs- to je ten největší rozdíl kde řešíš výkon - mám to testovaný např. u starýho VW 2l 8V (87PS) 8mm zdvih a 210 otevření ventilu -příjemnej motor, ale končil na 6000.. dala se tam origo vačka GTI (230°a 10,2mm)trochu se zalaborovalo se směsí protože to rázem zchudlo a hle 2l 8V s vačkou z 1.8 GTI jel rázem líp jak 1.8 16V GTI...
to že variátor se přetočí o 25°dozadu a tím jen eliminule překrytí ventilů v nízkejch otáčkách tím značně vylepší emise a trochu i křivku krouťáku (současný motory s EU5 a víc maj dost často 0 překrytí a proto i docela brzo končej - 5000 max.. aby měli nějakej výkon jsou dopovaný turbem -viz TSI)
-
11:42:07 10.10.2012
lenosť v spodnej časti otáčok nenej ako 3000 spotreba +0,5l na 100KM a neodolateľný zvuk :) Vraj v konečnom štádiu dokáže znehodnotiť vačku .Mňa by skorej zaujímalo či ma nejaký zásadný vplyv na variátor ten spätný olejový ventil ktorý bol do montovaný po roku 2003
Honza
Robili sa motory Fiat 1,8 aj bez variátora
83kw bol udávaný výkon namiesto 96kw netvrdím ze ten narasť výkonu robí len variátor ale určite nejaký zmysel v spodnej časti otáčok ma
-
11:30:40 10.10.2012
jde úplně vyhodit:) vliv má jen na krouťák a emise v nízkejch otáčkách, ale řádově jde o jednotky...
-
11:14:57 10.10.2012
Čus, zajímalo by mě, na co včechno má vliv klapající variátor (např. krouťák, spotřeba, atd). Případně zda jde nějak zaaretovat, aby si v nízkých otáčkách nehrál na dehťáka. Dík.