Variátor 1.8

  • Hymla bez VT
    Jakub 2 -> jaké jsou tvé poznatky ?
  • Jakub2
    já ho mám teď čerstvě po výměně, chystám se přidat video, už tu je před výměnou, dal jsem tam origo, skusím pak taky rozebrat starej jelikož jsem si ho vzal.
  • sebo 1.8 16V
    Martin
    Keď budeš repasovať variátor daj do kanálika ten spätný ventil oleja či sa to prejavy na životnosti opravnej sady
  • Martin
    zdar, nemáte někdo ty aretační přípravky na sací vačky? na 1.8 nebo nebyl by tu někdo ochotný mi vyměnit tu pružinku ve variátoru? z okolí děčína, popř. liberce
  • sebo 1.8 16V
    Dík takže by to malo fungovať?
  • Honza
    zmínka o tom vehementu zde:

    http://www.alfisti.net/alfa-forum/tuning-styling/1 00934-145-selespeed.html
  • Honza
    vlez do eperu a najdeš..

    stojí to cca 110kč -ověřoval jsem to ve fiatu..
  • sebo 1.8 16V
    Nejak sa mi nedari na nete pod tým číslom od fiatu žiaden spätný ventil nájsť :(
  • Honza
    mam stilo 1.8 2003 s ventilem v bloku (fiat prodává pro starší motory ventil kterej s edává do kanálu do hlavy..)

    jediný co mi po startu zarachtá jsou hydroštely, když už těžce přejíždím olej, jinak mam stále klid...
  • sebo 1.8 16V
    ze by to bolo v tom? Mno už ostáva nájsť barču po roku 2003 a keď nebude klepať dám si urobiť úpravu na ten ventil
  • Coupe20VT PLUS :-D
    ano taky...
  • sebo 1.8 16V
    Mimochodom 20V ma spätný olejový ventil?
  • sebo 1.8 16V
    Ja ho budem meniť tak za 30tkm a kľudne ho nafotím aj makro režime a zapájam sa do toho keď už budem otvárať motor chcem aby to vydržalo 200Tk . Nemám to problém urobiť priamo vo Fiate v Trenčíne ale tam mi nebudú upravovať hlavu pre ten spätný ventil to mam zase vyhliadnutý servis kde robia závodne úpravy motorov . Asi fakt v lete vyhliadnem v bazáre barču po roku 2003 a nahrám to keď to bude klepať spätný ventil nič nerieši
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    hoši, tenhle váleček z 18ky už se tu řeší snad 5 let a dones ho nikdo z vás nerozpitval,nenafotil a nedal na web!!! co po nás tedy chcete? Já už ho měl rozebranej před 3ma rokama ale držim hubu a čekam na vás s malorážkama!
  • sebo 1.8 16V
    no konečne sme u jadra problému :)
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    jiná konstrukce,v 18kovym je víc věcí a tam bude asi ten problem
  • Coupe20VT PLUS :-D
    jaktože na 5 ti válech ty variátory neodcházejí?
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    dnes jsem byl v dílně tak jsem cvaknul jetý brkošky z 5ti válových měničů
  • sebo 1.8 16V
    Jardas
    Podla popisu Honzu nemyslím že len nejakým vyhodením alebo zablokovaným ale prerobením na tu verziu na 83Kw ibaže jednotku más že tam variátor je .Takže nemyslím že je to jednoduchšia cesta .
    Skorej by bolo asi naj zohnať novy variátor a do montovať ten spätný olejový ventil ktorý vraj zabezpečí aby neostával variátor "bez oleja" po vypnutí motora a vraj sa zlepši aj funkcia hydier . Ak by to vydržalo 200Tk by to bolo už do konca životnosti vozu aspoň môjho určite
  • jardast
    Zkusím to ještě jednou :-) : jde ten variátor nějak vyhodit natrvalo z motoru? Samozrejme aby auto dále jezdilo :-)
  • Coupe20VT PLUS :-D
    nikdy není nic věčné...
  • sebo 1.8 16V
    Opravná sada je aj od Ricambi aj od "bez názvu"
    To skúsim zistiť či fiat nejako upravil variátor a dodáva iný podla mojich informácii ten istý Ricambi len za nejakych 250eur .
    Martin
    Hm myslíš že niekto vyrobenú pružinku riskne a namontuje to tam ?
    Na nete bolo písane že staršie variatory sú komplet opotrebované že to vidno aj bez merania
    Keby fiat vyrábal iné síce drahšie ale už na furt by sa to aj oplatilo kúpiť
  • Martin
    a je to ten samej jo? na FC 1.8 zkusim ho obědnat a uvidim
  • lukas.01
    Opravná sada by měla být origo Ricambi a lze jí objednat pod číslem 71715450.
    Něco málo na http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=19& ;t=876&sid=5dc51616b2c6c28d84734b5414fab7f4
  • jardast
    jakym zpusobem se da variator uplne vyradit?
  • Abyss
    zrealizoval uz niekto vymenu variatora v autorizovanom servise FIAT? Ak ano co chceli za kompletku?
  • amadeus69
    Fiat sám psal že variátory které používal na těchto motorech jsou špatné. Pokud si ho necháš ve fiatu teď vyměnit dají ti trošku jiný typ, který je bez problémů a přežije možná životnost motoru.

    Jinak opravná sada je přesně jak píše Marcel druhovýroba, která je ze sračkoidních materiálů a někdy nevydrží ani do první výměny oleje :D
  • Martin
    Udělejte návrh a výkres pružinky, jakej matroš a rozměry, u nás je pérovna tak bych to možná zkusil přes známýho pokud by to tu někdo chtěl
  • sebo 1.8 16V
    Neviem neviem Toyta stým mala problém tiež myslím do roku 2002 . Ale bol by som zvedavý keby dakto skúsil vyrobiť tu pružinu:)
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    myslim že fiat tu opravnou sadu nedodává,to je druhosračkovej dílec a proto je u něj možný úplně všechno
  • sebo 1.8 16V
    Nemyslím ze by absolútne kvalitná pružina bol problém vyrobiť a ze by Ricambi robilo hanbu aj sadou aj variátorom ktorý vraj začne po 100tisic km klepať znova . Že by bol záujem aby sa ten diel pravidelne menil "kupoval"
    Neviem v každom prípade pri výmene rozvodov to dokopy nahodí cenu 300euro za materiál
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    ten dílec je jednoduchej,je to jen soustava dvou základních dílů se šikmým ozubením a vratnou pružinou. nacpeš to tlakem,píst popojede a díly se vzájemě protočí. odpustíš tlak,brkoška to vrátí zpět. podle mě problémy jsou dané životností origo péra a pak životností péra v sadě na opravu které nejspíš jako většina druhodílů bude stát za hovno už v krabici = never ending story furt dokola jako s každým jiným druhodílem. můžu se plést,ale často nebývám daleko od jádra pudla!
  • sebo 1.8 16V
    to potom nahraj som zvedavý
  • Jakub2
    Já dneska odvezl mazla do servisu, dostane originál variátor, tak se moc těším až ho snad zítra odpoledne přivezu, jak bude znít. Snad to fachmani stihnou, dostali toho na práci celkem kotel, ještě jsem přidal geometrii, jelikož jsem měl volant lehce na pravo při jízdě rovně.
  • sebo 1.8 16V
    mno skutočný dôvod som sa vážne nedozvedel .Ak by bol problém v tej pružine o tesnenie tak by ta opravná sada vydržala ako novy variátor to sa nestalo .Najprv sa to zhadzovalo na 1 verziu variátoru ale mam ročník august 99 v tom to tiež nebude . Ďalšie názory boli ze sa znehodnotí zlým mazaním nekvalitným olejom a usadzovaním "bordelu z neho " . Fiat to vraj tiež priznal tým do-montovaným toho spätného ventilu oleja . Bolo by dobre keby si niekto ozval kto ma motor Fiat 1,8 od roku 2003 stým ventilom či už klepe.Asi najjednoduchšie bude si vyhladnúť v lete barcu na predaj po roku 2003 a pôjdem si to vypočuť.Uvažoval som o do montovaní toho ventilu do môjho čo to vlastne spôsoby som sa nedozvedel:)

    Marcel
    keby to bolo tou pružinou tak by ta opravná sada pomohla na dlhšie nie?

    Ale nehádam sa chcem zistiť prečo to odchádza .Možno mechanicky systém variabilného časovania ventilov bol špatný krok všeobecne. A v normálnej cene nieje možne vyrobiť dlhodobo presný a pevný variátor
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    myslim že to řachtání dělá vůle kterou dovolí unavený vratný péro ve variátoru. Kdyby někdo dělal v pérovně a udělal jich X z pořádnýho matroše tak máme do smrti klid
  • Honza
    rozdíl je hlavně ve vačkách - VIS a variátor jsou jen fíčury co rozšiřujou použitelný pásmo otáček a vylepšujou emise...

    krom vaček a řj nejsou mezi 1.8mama velký rozdíly (83kW má ještě jinačí ojnice)
    hlavní mechanickej

    1.8 83kW

    časování 202° a zdvih 8,5mm na obou stranách

    1.8 96kW

    sání 206° a 9mm
    výfuk 202° a 8,5mm - stejná hřídle co se točí jakna sací i vejfukový straně v 83km (i dle eperu..)

    1.8/2l TS (106/114kW)

    sání 219° a 9,5mm
    výfuk 218°a 9,5mm

    vačka a to jak k ní naladíš palivo a směs- to je ten největší rozdíl kde řešíš výkon - mám to testovaný např. u starýho VW 2l 8V (87PS) 8mm zdvih a 210 otevření ventilu -příjemnej motor, ale končil na 6000.. dala se tam origo vačka GTI (230°a 10,2mm)trochu se zalaborovalo se směsí protože to rázem zchudlo a hle 2l 8V s vačkou z 1.8 GTI jel rázem líp jak 1.8 16V GTI...

    to že variátor se přetočí o 25°dozadu a tím jen eliminule překrytí ventilů v nízkejch otáčkách tím značně vylepší emise a trochu i křivku krouťáku (současný motory s EU5 a víc maj dost často 0 překrytí a proto i docela brzo končej - 5000 max.. aby měli nějakej výkon jsou dopovaný turbem -viz TSI)
  • sebo 1.8 16V
    lenosť v spodnej časti otáčok nenej ako 3000 spotreba +0,5l na 100KM a neodolateľný zvuk :) Vraj v konečnom štádiu dokáže znehodnotiť vačku .Mňa by skorej zaujímalo či ma nejaký zásadný vplyv na variátor ten spätný olejový ventil ktorý bol do montovaný po roku 2003
    Honza
    Robili sa motory Fiat 1,8 aj bez variátora
    83kw bol udávaný výkon namiesto 96kw netvrdím ze ten narasť výkonu robí len variátor ale určite nejaký zmysel v spodnej časti otáčok ma
  • Honza
    jde úplně vyhodit:) vliv má jen na krouťák a emise v nízkejch otáčkách, ale řádově jde o jednotky...
  • Ivoš 20VT
    Čus, zajímalo by mě, na co včechno má vliv klapající variátor (např. krouťák, spotřeba, atd). Případně zda jde nějak zaaretovat, aby si v nízkých otáčkách nehrál na dehťáka. Dík.