převodovka

viscodrive.jpg

Převodovky montované do coupé byly dodávány pouze jen jako přímořazené mechanické se synchronizací převodových stupňů vpřed.

Kulisa řazení je klasické zdvojené H , zpátečka se řadí klasicky od sebe a dozadu , jen u některých modelů je jištěna „O“ kroužkem na řadicí páce. Převodovky v modelu 2.0 16v jsou prakticky shodné s tou co se montovala do 2.0 16v Tipa – jen detaily se liší , a to zejména stálý převod,  který je kratší.

U přeplňovaných motorů stojí za zmínku viscospojka „Viscodrive“ plnící funkci podobnou jednostrannému lamelovému samosvorného diferenciálu.Přeplňované motory mají též převodovku s řazením pomocí lanovodů.

Automatická převodovka nebyla do coupé  montována , z pochopitelných důvodů , že se jedná o auto se sportovním charakterem.

Zde  si můžete stáhnout excelovskej prográmek na výpočet Vmax na jednotlivé převody a pilový diagram převodovek.

 

Motor:

1.8 16v

2.0 16v

2.0 16vT

2.0 20v

2.0 20vT

2.0 20vT

počet rychlostí

5

5

5

5

5

6

3.909

3.545

3.500

3.545

3.800

3.800

2.238

2.238

2.176

2.238

2.238

2.235

1.52

1.541

1.523

1.52

1.52

1.52

1.156

1.156

1.156

1.156

1.156

1.156

0.872

0.872

0.917

0.917

0.914

0.914

-

-

-

-

-

0.816

R

3.909

3.909

3.909

3.909

3.545

3.545

stálý převod

3.867

3.733

3.111

3.562

3.111

3.176