Čištění váhy vzduchu a škrtící klapky na 1.8 16v
Odpojíme baterku a vyndáme jí z auta.Odšroubujem kryt na filtru vzduchu a vyndáme i s hadicí sání.
Odpojíme přívodní konektor váhy vzduchu a odšroubujeme 2ks šrobu č.10.Na váze vzduchu rozpojíme pásky na hadicích sání. Vyndáme váhu vzduchu.
Pokud chceme vyndat i těleso škrtící klapky postupujem takto:Odpojíme konektor na potenciometru klapky.Rozpojíme pásku hadice sání.Odpojíme konektor na elektromagnetu(je na vrchu klapky).
Dále odpojíme hadici která vyhřívá klapku a jde z termostatu.Trošku vody vyteče.Dal jsem si tam pro sichr kus pytlíku a gumičky aby mi ta voda netekla.
Povolíte a uplně vyšroubujete 4 ks imbusů na těle klapky.Opatrně vyhnete uvolněnou klapku a sejmete hadičku která se schovává za klapkou .Vycvaknete lanko plynu a máte těleso klapky venku.Na fotu místo po vyndáni tělesa klapky.
Zde je vidět jak je klapka špinavá a zanesená olejem který se tam dostává hadicí z víka ventilů.
Klapka z druhé strany.
Potenciometr který snímá polohu klapky.
Těleso váhy vzduchu .Na fotce to není vidět ,ale uvnitř těla váhy jsou v plastovém těle čtyři jazýčky a na nich dva ?odpory? .Na nich právě ulpívá prach a špína.Já jsem měl na nich nános prachu který je dobře vidět.
Na čištění váhy a klapky jsem použil isopropylalkohol. Koupil jem ho v lékárně 1l za cca 70kč.Ještě jsem koupil plastové rozstřikovadlo ,ale pozor musí mít seřizování trysku.Naplníte si rozstřikovadlo trysku seřídíte na tenký ,ale silný proud (pokud tryska rozstřikuje jako by mlhu je to na nic ). Při stříkání se snažíme proud namířit na jazíčky v plastovém těle. Prostřikujem až do doby než jsou jazíčky lesklé a vypadají jak nové. Při čištěni jsem se vůbec ničím (mimo proudu čističe) těch jazíčku nedotýkal! Pozor na oči:-))
Vyčištěná váha. Hlavně ty jazýčky.
Klapku jsem vyšistil taky isop. Nesnažil jsem se nic škrábat, jen vypláchnout. Na vytření jsem použil ubrousek. Na fotce umyta klapka.
Pokud jste se dostali až sem složíte zpět všechny součastky v pořadí jakém jste je vymontovali. Připojíte baterku (nejdřív plus a pak minus). Doplníte vodu.
A teď to hlavní. Strčíte kliček do zapalováni a otočíte do první polohy. Nestartovat!! Nechate ho v té poloze 90 sekund. Potom vypnete klíček a počkáte dalšich 90 sekund. Poté nastartujete ,ale nesmíte šlapat na plyn. Motor necháte běžet na volnoběh vic jak 10min. Pak nasleduje projíždka s ruzným režimem jízdy. Když jsem tohle všechno udělal tak uplně vymizelo kolísání otáček při volnoběhu. Auto jde lepší do otáček jako by někdo přidal koně navíc.
Opsáno z lahve:
Isopropylalkohol čistý
výroba f. Penta Chrudim ,kontaktní osoba ing.Petr Švec tel:469 660 711
Diskuze zde:www.fiatcoupe.cz/forum/technicke-dotazy/543-cisteni-vahy-vzduchu-a-skrtici-klapky-na-1-8-1-dil-/