systém Fiat CODE
Teď krátké povídání o systému Fiat CODE - přepsáno a lehce upraveno z manuálu.V budoucnu se mu budem opět hlouběji věnovat.
Klíče: Klíče dodávané s automobilem jsou 3 (viz obr C,D,E).Klíč C s rukojetí v barvě „bordó“ , je tzv. MASTER klíč , který je dodáván v jediném exempláři a slouží k nahrávání kódu dalších klíčů. Doporučuje se používat pouze ve vyjímečných případech.Jeho ztráta znemožňuje následné zásahy a opravy systému /F/I/A/T/ CODE a ovládání startování motoru. Klíče D a E jsou určeny pro běžný provoz. Kódové karty: Společně s klíči jsou dodávány kódové karty , na kterých je vyznačeno: H – elektronický kód používaný v případě nouzového startování I – mechanický kód klíčů L – místa vyhrazená pro nalepení dalších kódů (dálkové ovládání..) Výrobce doporučuje jednu kartu pečlivě uschovat a jednu nosit pro případ potřeby s sebou. Funkce systému: Pokaždé, když se klíček otočí do polohy STOP , nebo PARK , imobilizér zablokuje motor. Pokud ani teď nejde nastartovat obrátíme se na servis /F/I/A/T/ . Pozor! Každý klíček , který tvoří součást výbavy ,má vlastní kód , jiný než všechny ostatní , který musí být nahrán do paměti systému. Když požadujete náhradní klíčky , nezapomeňte , že náhrání do paměti (až 7 klíčů) je třeba provést na všech klíčích , včetně těch , které už máte. Proto je nutno obrátit se na servis /F/I/A/T/ a přinést s sebou všechny klíče , vč. MASTER klíče a obě kódové barvy. Kódy klíčů , které nepředložíte , budou během nového nahrání do paměti z paměti vymazány , a tím bude zaručeno , že nedojde k jejich zneužití. Poznámka: Rozsvícení kontrolky A za chodu znamená ,že systém provádí vlastní diagnózu.Pokud chcete zařízení vyzkoušet , zastavte a vypněte motor otočením klíčku do pozice STOP.Potom jej znovu otočte do pozice MAR. Kontrolka se rozsvítí a cca po 1s musí zhasnout. Jestliže zůstává rozsvícená opakujte popsaný postup ,s tím že ponecháte klíček v pozici STOP cca 30s.Pokud závada potrvá kontaktujte servis /F/I/A/T/. !!V případě změny majitele vozidla , je nezbytně nutné , aby nový majitel dostal především MASTER klíč a obě karty CODE!! Pokud nedostanete , nebo nemáte k vozidlu kódové karty a klíče , vystavujete se riziku nákladné opravy v případě poruchy systému. Postup nouzového startování 1) Přečtěte si pětimístný kód C na kartě CODE . 2) Otočte klíčkem v zapalování do pozice MAR 3) Sešlápněte plynový pedál až na doraz a držte jej sešlápnutý.Kontrolka vstřikování (B) se rozsvítí na cca 8 s a pak zhasne , potom pustě pedál plynu. 4) Kontrolka vstřikování (B) začne blikat. Poté co zabliká ve stejném počtu jako je první číslice kódu karty CODE , sešlápněte plynový pedál a držte ho sešlápnutý , dokud kontrolka vstřikování se nerozsvítí na dobu cca 4s a znovu nezhasne.Pak pedál pusťte plynový pedál. 5) Pro další číslice pokračujte podobným způsobem. 6) Po skončení operace s poslední číslicí držte plynový pedál sešlápnutý.Kontrolka vstřikování se rozsvítí a pak zhasne , teprve poté pusťte plynový pedál. 7) Rychlé blikání kontrolky vstřikování potvrzuje , že operace proběhla správně. 8) Nastartujte motor otočením klíčku z pozice MAR do pozice AVV. Po nouzovém nastartování se obraťte na servis /F/I/A/T/. Ochranná tavná pojistka: Systém /F/I/A/T/ CODE je chráněný tavnou pojistkou 15A umístěnou v motorovém prostoru vedle baterie.
Otočením klíčku do pozice MAR se motor odblokuje , ale pouze tehdy , pokud imobilizér rozpozná kód klíče.
Jestliže je kód rozpoznán kontrolka A krátce zabliká a zhasne.
Pokud není kód rozpoznán , kontrolka zůstává rozsvícena společně s kontrolkou B.
V tomto případě vrátíme klíč do pozice STOP a startování zkusíme opakovat. Jestliže problém přetrvává zkusíme nastartovat s jiným klíčem.