1816v.jpgFiat Coupé s motorem 1.8 16v je od poloviny roku 1996 náhradou za model s motorem 2.0 16v. Jak už označení napovídá ,  Lamprediho v té době zastaralý motor nahradila moderní „jednaosmička“ známá z Barchetty. V rámci koncernu Fiat-Alfa - Lancia měl však mnoho společného s novýmy motory Alfa Romeo TS s objemem válců 1.8l a 2.0l. Posloužil také jako základ pětiválcového motoru používaného v top modelech Fiatu a Lancie. 

Tento motor byl vybaven výměníkem tepla olej/voda pro stabilizaci teplot obou médií a variátorem na vačkovém hřídeli pro sací ventily , který natáčel vačkovým hřídelem dle aktuálního zatížení motoru tak, aby poskytoval optimální výkon. Díky němu měl motor příznivý průběh kroutícího momentu.

Motor sice poskytoval o 8PS menší výkon a také kroutící moment než jeho předchůdce , ale dynamickými vlastnostmi se mu plně vyrovnal.

 

Základní technické údaje

Počet válců:

4 v řadě

Zdvihový objem:

1747 ccm

Vrtání/Zdvih:

82/82.7 mm

Kompresní poměr:

10,3:1

Největší výkon:

131 PS při 6.300 ot/min

Největší kroutící moment:

166 Nm při 4.300 ot/min

Dynamické vlastnosti:

0-100 km/h:

9,2 s

Největší rychlost:

205 km/h

80-120km/h na 4°/5°

10.2/14s

100-140km/h na 5°

15s

0-1000m

31.2s

Poměr váha/výkon:

9,58 kg/PS

Výroba:

06/1996 - 2000